«یاسمین النجار»، دختر نوجوان فلسطینی است که توانسته به عنوان یک معلول جسمی، برای نخستین بار افتخار صعود به قله کلیمانجارو در تانزانیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایران پرس، یاسمین که از ساکنان روستای بورین نزدیک شهر نابلس در جنوب کرانه باختری رود اردن است، در سفری شش روزه توانست با یک پای مصنوعی، خود را به قله کلیمانجارو برساند و به عنوان نخستین دختر نوجوان جهان، کسب افتخار کند.

این دختر نوجوان، در سن سه سالگی در سانحه ی تصادف، ساق پای خود را از دست داد اما این نقص بدنی نتوانست وی را از دستیابی به رویایی که در سر داشت، بازدارد.

یاسمین در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، لحظه صعود به قله کلیمانجارو و برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز این قله را، لحظه ای شگفت انگیز برای خود و کلیمانجارو را قله ی آزادی توصیف کرد.

خانواده یاسمین که مهم ترین حامی وی بوده اند، به این نوجوان کمک کرده اند تا با وجود نقصی که دارد در همه فعالیت ها مشارکت داشته باشد.

 این دختر فلسطینی همچنین موفق به دریافت جایزه خلاقیت شده است.

مادر یاسمین نیز در این مصاحبه، وی را افتخار خود و خانواده اش دانست و تاکید کرد که وی نه تنها هرگز احساس نقص بدنی نداشته بلکه این مساله همواره یکی از عوامل تشویق یاسمین برای رسیدن به اهداف بزرگ بوده است.

این دختر نوجوان فلسطینی که موفق شده است به یکی از بزرگ ترین قله های جهان صعود کند اکنون رویای صعود به ارتفاعات کوه های اطراف روستای بورین نزدیک نابلس را در سر می پروراند اما شهرک های صهیونیست نشینی که شهرک بورین را احاطه کرده اند، مانعی در مقابل تحقق این رویا محسوب می شوند.

116/110

بیشتر بخوانید:

زنگ حمایت از فلسطین در مدرسه فلسطین تهران نواخته شد