گردانهای قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین) در چارچوب توافق آتش بس در نوار غزه، 13 اسیر اسرائیلی و شماری از کارگران تایلندی را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، گردان‌های قسام تاکید کردند: در چارچوب توافق آتش بس در نوار غزه به غیر از 13 اسیر اسرائیلی که برخی از آنها دوتابعیتی هستند، 10 تبعه تایلندی و یک فیلیپینی نیز آزاد شدند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: آزادی شماری از تایلندی ها خارج از چارچوب توافق آتش بس بود.

در همین راستا، شبکه المیادین به نقل از رسانه های اسرائیلی گزارش داد که صلیب سرخ اسرای اسرائیلی را تحویل گرفت و آنها اینک در حال حرکت به سمت گذرگاه رفح هستند.

براساس این گزارش، اسرای اسرائیلی از معبر رفح به گذرگاه کرم ابوسالم منتقل خواهند شد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهونیستی نیز به نقل از یک مسئول اسرائیلی گزارش داد که وضعیت سلامت کودکان و زنان آزاد شده از غزه خوب است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه 15 مهر - هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و اقدام به بمباران گسترده این منطقه کرد.

 رژیم صهیونیستی پس از ۴۷ روز بمباران همه جانبه علیه مردم غزه روز چهارشنبه (1 آذر) بدون دستیابی به اهداف نظامی و آزاد کردن اسرای صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس چهار روزه موافقت کرد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (2 آذر) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در توضیح جزئیات این آتش‌بس اعلام کرد که آتش‌بس موقت در غزه ساعت ۷ صبح امروز جمعه اجرا خواهد شد و تماس با همه طرف‌ها و میانجی‌گران پایان یافته و فهرست اسامی کسانی که آزاد می‌شوند، تحویل داده شده است.

117

بیشتر بخوانید:

ببینید: حضور خبرنگاران در نزدیکی زندان عوفر برای آزادی اولین گروه اسرا فلسطینی

تکمیل فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صیهونیستی

قطر: توافق آتش‌بس در غزه صبح جمعه اجرا می‌شود

بیانیه گردان‌های القسام درباره آتش‌بس موقت در غزه

واکنش‌های جهانی به اعلام آتش بس 4 روزه در نوار غزه

اعلام آتش‌بس ۴ روزه در غزه و تبادل بازداشت‌شدگان