تعدادی از اسرای اسرائیلی، شامگاه امروز «چهارشنبه»، در ششمین مرحله تبادل اسرا به نیروهای صلیب سرخ تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، نیروهای «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شماری از اسرای اسرائیلی را به نیروهای صلیب سرخ تحویل داده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز همزمان خبر داد در مرحله ششم تبادل اسرا، پنج کودک و هفت زن به نیروهای صلیب سرخ تحویل داده شده‌اند.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که احتمالا مقاومت فلسطین، امشب، دست‌کم یک اسیر آمریکایی را آزاد کند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی و کانون اسیر فلسطین، امروز، در بیانیه‌ای اعلام کردند که در مرحله ششم تبادل اسرا به دنبال آزادی اسرای اسرائیلی، ۱۵ زندانی زن فلسطینی آزاد خواهند شد.

اسرای اسرائیلی در حالی آزاد شده‌اند که گزارش منابع خبری حاکی از آن است تحرکاتی در پشت‌ پرده برای تمدید مجدد آتش‌بس در نوار غزه در جریان است.

قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منظور تلاش برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه و زمینه‌سازی برای آزادی تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی وارد اراضی اشغالی فلسطین شود.

یک منبع نزدیک به گفت‌و‌گوها در قطر به منابع خبری اطلاع داده تمدید دوروزه آتش‌بس احتمال بالایی دارد و تمدید چهارروزه آن «امکان‌پذیر» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بعد از اعلام آتش‌بس در روز جمعه هفته گذشته تعدادی از اسرای اسرائیلی را به ازای آزادی اسرای فلسطینی آزاد کرده است.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه زندانی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق درحالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. رژیم صهیونیستی اذعان کرده که هیچ دستاوردی در نوارغزه نداشته، نه توانسته اسرای خود را آزاد کند و نه توانسته مقاومت فلسطین را از بین ببرد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. 

117

بیشتر بخوانید:

اثرات متفاوت آتش بس و مبادله اسرا برای دو طرف اسرائیلی و فلسطینی