دیدار محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با جنین پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی را شریک جنایات‌ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه غزه خواند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا، « محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز چهارشنبه در دیدار با «جنین پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با تقدیر از نقش دبیرکل سازمان ملل متحد و تاکید بر حق دفاع مشروع فلسطینی ها، رژیم اشغالگر را تروریسم دولتی توصیف کرد.

دو طرف در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام شد، ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، شرایط انسانی در غزه را اسفناک دانستند و خواستار آتش بس فوری و رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه شدند.

پلاسخارت نماینده دیبر کل سازمان ملل در عراق نیز ضمن ابراز تاسف شدید از کشته شدن غیرنظامیان در غزه به بهانه مقابله با حماس ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر بحران غزه فروکش کند و راه حل پایداری برای این بحران به دست آید.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۳ روز گذشته شهید شده اند.