سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی از استقرار دو صندوق اخذ در مالزی و مرز سنگاپور برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «ولی الله محمدی نصرآبادی» تصریح کرد: دو صندوق اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت ایرانیان مقیم در مالزی و ایالت جوهور که هم مرز با سنگاپور است؛ مستقر خواهد شد.

وی افزود: استقرار صندوق اخذ رای در ایالت جوهور که هم مرز سنگاپور است؛ فرصت بسیار مناسبی را برای شرکت ایرانیان ساکن این کشور در انتخابات روز جمعه فراهم می کند.

محمدی به آماده سازی محل های استقرار این دو صندوق با فراهم کردن تجهیزات و هماهنگی با دولت مالزی به منظور برقراری امنیت لازم هنگام رای گیری اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درباره تاریخ و محل برگزاری انتخابات به ایرانیان مقیم هر دو کشور مالزی و سنگاپور از طریق سایت سفارت، شبکه های اجتماعی و گروه های مرتبط انجام شده است.

وی همچنین گفت: ناظران شورای نگهبان به تهران معرفی و احکام خود را دریافت کرده اند؛ اعضای شعبه رای گیری و هیات اجرایی نیز مشخص و تعیین شده اند.

محمدی افزود: در مجموع همه امکانات و تمهیدات لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - هشتم تیر مطابق با ۲۸ ژوئن فراهم شده است و ما درسفارت ایران در کوالالامپور و همچنین در محل استقرار صندوق دوم در ایالت جوهور، میزبان ایرانیان مقیم مالزی و سنگاپور از ساعت ۸ صبح تا شش عصر به وقت محلی برای شرکت گسترده آنان در این انتخابات هستیم.

سفیر کشورمان با اشاره به آمار رسمی جمعیت ایرانیان مقیم‌ مالزی که حدود پنج هزار نفراست؛ تصریح کرد: بیشتر ایرانیان از فرهیختگان،  پژوهشگران، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و نخبگان فعال در بخش صنعت هستند که همچنان روابطشان را با کشور حفظ نموده اند و ما امید داریم با توجه به سوابق در انتخابات روز جمعه نیز حضور حداکثری داشته باشند.

117

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه سفارت ایران در بوسنی دربارۀ برگزاری انتخابات

آمادگی سفارت ایران در فرانسه برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری