سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر آمادگی فلسطینی‌ها برای حفظ هویت اسلامی، عربی و  فلسطینی مسجدالاقصی و قدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «حازم قاسم» روز جمعه با اشاره به حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی گفت: این حضور پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه فلسطینیان آماده فداکاری برای حفظ هویت اسلامی، عربی و فلسطینی مسجدالاقصی و قدس هستند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جبنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به تحولات اخیر در قدس و مسجدالاقصی  گفت: در برابر یاغیگری‌ صهیونیست‌ها و یورش به مسجد الاقصی تنها دو گزینه وجود دارد یا اشغالگری، ستمگری و قربانی کردن در مسجد الاقصی یا نگهبانی و تثبیت اسلامی بودن قدس و مسجد الاقصی.

هنیه ادامه داد: این ما ملت فلسطین و امت اسلامی هستیم که تصمیم می‌گیریم و تصمیم ما این است که به هر بهایی که شده، از مسجد الاقصای شریف دفاع و محافظت کنیم.

رئیس دفتر حماس تصریح کرد: مهاجمان در قدس و مسجدالاقصی جایی ندارند و هر چقدر هم طول بکشد، ما در نبرد اراده و هویت پیروز خواهیم شد.

جنبش حماس روز پنجشنبه از اقشار مختلف مردم مبارز فلسطین خواست تا در دفاع و حمایت از قدس و مسجدالاقصی در برابر خطر اشغالگران و هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست از سحرگاه روز جمعه در مسجد الاقصی حضور گسترده داشته باشند.

در پی درخواست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، مردم فلسطین از سحرگاه امروز (جمعه) حضور گسترده‌ای در مسجدالاقصی دارند.

در همین حال اشغالگران قدس شریف امروز (جمعه) به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را مجروح و بازداشت کردند.

تصاویر اختصاصی ایران پرس از درگیری نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی در محوطه مسجد الاقصی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از گلوله‌های فلزی و گاز اشک آور برای سرکوب نمازگزاران در صحن‌های مسجد الاقصی استفاده کردند.

طی 15 روز گذشته، 20 فلسطینی به دست نیروها اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند. صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

117

بیشتر بخوانید:

درگیری نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی در محوطه مسجد الاقصی

حضور گسترده سحرگاهی فلسطینیان در مسجد الاقصی

ادامه ناآرامی‌های در کرانه باختری/ زخمی شدن 35 فلسطینی