جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند باعث تقویت روابط تجاری بین کشورهای آمریکای لاتین و لندن شود.

به گزارشروز شنبه ایران پرس به نقل از هیسپان تی وی، علی رغم اینکه برگزیت می تواند سبب بی ثباتی در اقتصاد جهانی شود، اما، برخی کارشناسان معتقدند که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند فرصت های مهمی برای آمریکای لاتین ایجاد کند.

«گابریلا کاسترو- فونتورا» .Gabriela Castro-Fontoura کارشناس بریتانیایی در این زمینه گفت که سناریوی جدید یعنی برگزیت این امکان را فراهم می کند که روابط تجاری کشورهای آمریکای لاتین با بریتانیا بهبود یابد.

فونتورا افزود: استقبال لندن از برقراری روابط با کشورهای آمریکای لاتین سبب می شود که بریتانیا به یکی از مشتریان اصلی کالاها و دریافت خدمات منطقه آمریکای لاتین تبدیل شود.

یک کارشناس اروگوئه ای نیز در این زمینه گفت، همکاری با اتحادیه اروپا برای کشورهای امریکای لاتین بسیار مهم است اما این کشورها از همکاری اقتصادی با بریتانیا نیز استقبال می کنند.

این کارشناس که به نامش اشاره ای نشده است؛ افزود، کلمبیا روابط اقتصادی بسیار مستحکمی با بریتانیا دارد و مهمترین صادرات این کشور اروپایی به کلمبیا، زغال سنگ است.

در مقابل کلمبیا نیز برخی از کالاهای اصلی خود را به بریتانیا صادر می کند که بر اساس آمار منتشر شده در سال 2015، ارزش کالاهای کلمبیایی  صادر شده به خاک بریتانیا تقریبا 800 میلیون دلار بوده است.

مردم بریتانیا درهمه پرسی 23 ژوئن 2016، به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند؛ مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز آغاز شده و سال 2019 مهلت تعیین شده برای پایان دادن به این روند است.116/110

بیشتر بخوانید:

آغاز دومین دور مذاکرات برگزیت و ابهام در آینده این مذاکرات/ تحلیل

امروز؛ دور دوم مذاکرات برگزیت در بروکسل+ ویدئو

پیشنهاد هاموند برای تعیین دوره گذار در مدت مذاکرات برگزیت/ تحلیل