زبان انگلیسی که به عنوان زبان بین المللی مورد استفاده است، در نتیجه یکی از زبان های مهم برای تدریس بوده و همواره اساتید زبان انگلیسی برای پیدا کردن کلاس و زبان آموز با مشکل روبرو نخواهند شد.

تدریس زبان انگلیسی تنها به آموزش انگلیسی پایه و عمومی معطوف نشده و اساتید حرفه ای و باتجربه زبان انگلیسی به تدریس در کلاس های آمادگی آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تافل، PTE و همچنین کلاس های مکالمه، زبان تخصصی کسب و کار و غیره می پردازند.

حال با وجود فرصت های عالی برای تدریس زبان انگلیسی و کسب درآمد باید دید چگونه می توان مدرس زبان انگلیسی شویم.

برای تدریس زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟

برای تدریس زبان انگلیسی ابتدا باید سطح زبان انگلیسی خوبی داشته باشید و همچنین به این زبان مسلط باشید، معمولا حداقل سطح زبان انگلیسی باید فوق متوسطه باشد.

اگر سطح زبان انگلیسی تان مناسب باشد باید با روش های تدریس زبان انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید شروع به تدریس کنید. اگر با روش های تدریس آشنا نباشید باید برای کسب این مهارت در دوره ttc تربیت مدرس زبان شرکت کنید.

این دوره در آموزشگاه های زبان گوناگون به صورت عملی و تئوری برگزار می شود که یکی از آموزشگاه های برگزارکننده دوره ttc موسسه زبان دهخدا می باشد. دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی موسسه دهخدا به صورت حضوری و آنلاین به صورت کاربردی و با ارائه مدرک معتبر برای علاقه مندان تدریس زبان انگلیسی برگزار می شود.

چگونه در دوره ttc شرکت کنیم؟

برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز دارید ابتدا تعیین سطح شوید و در صورت قبولی در آزمون تعیین سطح می توانید در دوره ثبت نام نمایید. در صورتی که دارای مدرک زبان از موسسه یا دانشگاه می باشید می توانید با ارائه این مدرک سطح زبان خود را نشان دهید اما تعیین سطح الزامی می باشد تا بتوانید مهارت ها و قابلیت های خود را به خوبی نشان دهید.

نحوه برگزاری دوره ttc به چه شکل است؟

دوره ttc معمولا در دو حالت آنلاین و حضوری در ۲۰ جلسه برگزار می شود که این دوره یک دوره عملی – تئوری بوده که شما در طول دوره باید موارد آموزش داده شده را به صورت عملی در کلاس اجرا نمایید تا مدرس عملکرد شما را در مهارت های مختلف تدریس ارزیابی نماید.

در نتیجه یکی از رازیابی های شما در طول دوره عملکردتان در طول دوره خواهد بود. در پایان دوره نیز برای دریافت مدرک باید یک ارائه نهایی داشته باشید تا بتوانید توانایی تدریس خود را ارائه کرده و در صورت عملکرد مناسب مدرک دوره را دریافت خواهید کرد و می توانید از این پس به عنوان یک مدرس حرفه ای به تدریس زبان در هر آموزشگاه یا موسسه ای بپردازید.

موسسه زبان دهخدا همواره در صورت تمایل از بهترین افراد دوره برای تدریس در موسسه دعوت به همکاری خواهد کرد.

دوره تربیت مدرس آنلاین یا حضوری؟

دوره تربیت مدرس برای افرادی که امکان شرکت در کلاس حضوری را ندارند به صورت آنلاین نیز برگزار می شود. دوره های آنلاین نیز همانند دوره های حضوری با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شده و به شما تمام موارد تدریس در کلاس آنلاین و حضوری آموزش داده خواهد شد.

در نتیجه اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید بدون تردید در دوره های آنلاین شرکت کنید و روند کاری خود را به تاخیر نیاندازید.

در موسسه دهخدا دوره های آنلاین در پلتفرم اختصاصی موسسه با کامل ترین امکانات آموزشی برگزار می شود تا شما بتوانید با کمترین مشکل و با کیفیت بالا در این دوره آموزش ببینید.

در دوره تی تی سی چه مواردی تدریس می شود؟

افرادی که در دوره ttc شرکت می کنند اصول پایه و روش های کاربردی تدریس زبان از جمله Language System و Language Skills را آموزش می بینند.

در کنار این موارد یک سری مهارت های ضروری وجود دارد که برای پیش برد بهتر کلاس باید آموزش داده شود همچون نحوه مدیریت کلاس، شیوه های مختلف تدریس، تهیه درسنامه Lesson Plan، رفتار حرفه ای،‌ تکنیک های ارزیابی و استفاده از مواد آموزشی تکمیلی که باعث می شوند یک کلاس به خوبی و با بازده ای بالا برگزار شود و شما را به هدف تان برساند نیز آموزش داده خواهند شد.

به طور کلی در کلاس های تربیت دبیر TTC موارد ذیل آموزش داده می شود :

آموزش قدم به قدم تدریس هر بخش

(واژگان، خواندن، گوش دادن، نوشتن، تلفظ، گرامر)

نحوه ارتباط با زبان آموزان در هر رده ی سنی

مسابقات یک کلاس هیجان انگیز و

جلوگیری از خسته کننده شدن کلاس

عوامل ایجاد انگیزه و علاقه در کودکان و نوجوانان

آموزش عبارات و زبان تدریس در کلاس (Classroom Language)

طرز صحیح اصلاح و ویرایش غلط ها و خطاهای گفتاری زبان آموزان

آموزش زبان به کودکان و نوجوانان در قالب بازی و سرگرمی

این کلاس می تواند شما را با این قابلیت ها و مهارت های کاربردی در امر آموزش آشنا کند.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد شغل مدرس زبان انگلیسی با توجه به فراگیری زبان انگلیسی از جمله مشاغل پربازده و پرتقاضا می باشد. همچنین بیان شد که چگونه در صورت تمایل می توانید به یک مدرس زبان تبدیل شوید.

در نتیجه اگر تصور می کنید این شغل می تواند برای شما به عنوان شغل اول یا دوم مناسب باشد از همین الان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده و با شرکت در دوره تی تی سی کار تدریس را آغاز کنید و یا اگر فکر می کنید سطح زبان مناسبی دارید با شرکت در یک دوره تی تی سی وارد عرصه تدریس شوید.