سازمان ملل از عملیات پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه ایران پرس به نقل از «شبکه خبر آسیا»، «یانقی لی» Yanghee Lee گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد، دولت میانمار از روش‌های نظامی و خشن برای سرکوب مسلمانان روهینگیا استفاده می کند.

وی روز گذشته از دولت میانمار خواست؛ به گروه حقیقت یاب سازمان ملل اجازه دهد، تحقیقات درباره پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیا آغاز شود.

یانقی لی، پس از پایان سفر دوازده روزه خود به میانمار گفت، همچنان گزارش هایی از سوء استفاده نیروهای امنیتی در استان راخین دریافت می کند و مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران، تحت تعقیب و بازجویی قراردارند.

بیش از هفتاد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از اکتبر گذشته با هدف فرار از سرکوب خونین نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش مهاجرت کرده اند.

کشتار جمعی، تجاوز گروهی و به آتش کشیدن خانه های مسلمانان در استان راخین به دست نظامیان میانمار باعث شده تا روهینگیایی ها برای نجات جانشان از خانه های خود فرار کنند.

حملات بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیا در استان راخین از سال 2012 آغاز شد و بر اثر آن صدها نفر کشته و بیش از 150 هزار نفر نیز آواره شدند.

مسلمانان روهینگیا  که در استان راخین در ساحل غربی میانمار زندگی می کنند، از حق شهروندی برخوردار نیستند و میانمار آنها را مهاجران بنگلادشی می داند.116/110

بیشتر بخوانید:

سوء تغذیه کودکان مسلمان میانمار + ویدئو

افشای جنایات ارتش میانمار از سوی مسلمانان روهینگیا

سازمان ملل خواستار اعطای حق شهروندی به مسلمانان روهینگیا میانمار شد