تهران- ایران پرس: شماری از علما و شخصیت های برجسته حاضر در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ادامه این کنفرانس بر لزوم اتحاد مسلمانان به عنوان تنها گزینه برای حفظ اقتدار کشورهای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «امان الله علیمرادی» نماینده مجلس خبرگان رهبری در نشست وبیناری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان این که کنفرانس امسال در حالی برگزار می‌شود که به لطف الهی و به برکت مجاهدت‌ها و بیداری‌های جهان اسلام، جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی گردیده و در برابر اراده ملت‌های مسلمان مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست شده است، اتحاد و بیداری اسلامی را عامل این شکست در جبهه استکبار معرفی کرد.

علیمرادی با هشدار نسبت به طراحی نقشه خطرناک «جنگ نیابتی» از سوی دشمنان، تصریح کرد: این به معنای زدن مسلمان به وسیله مسلمان و به کار گرفتن دین علیه دین است.

وی با تاکید بر لزوم پررنگ شدن نقش علما و نخبگان جهان اسلام در شرایط کنونی تاکید کرد: اکنون باید وارد این میدان بشویم و نگذاریم هر فرد، مذهب یا گروهی را به بهانه‌ای به جان مسلمان‌ها بیندازند.

«سیدابراهیم امین سید» رئیس شورای سیاسی حزب الله نیز تاکید کرد: تجربیات بدست آمده نشان می‌دهد، تنها گزینه برای بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان اسلام اتحاد بین آنها است.

وی در سخنان خود به وحدت اسلامی از بُعد قرآنی اشاره و تصریح کرد: این امت به قرآن عظیم پایبند و معتقد است که اساس قرآن برپایه وحدت میان مسلمانان و بلکه تمام انسان‌هاست.

رئیس شورای سیاسی حزب الله با اشاره به این که قرآن کریم شامل مطالب فکری، اعتقادی، اخلاقی و شرعی است، تاکید کرد: كافی است که انسان به قرآنی کریم به عنوان کتابی واحد برای بشریت یا حداقل برای مسلمانان  تکیه کند.

 

«صدرالدین ایمیت اف» رئیس دانشگاه رسول اکرم بیشکک هم اظهار داشت: ما باید به اصل خدا و کتاب توجه داشته باشیم؛ درروز قیامت اگر مسلمانی خونش  به ناحق ریخته شود همه باید پاسخگو باشند به همین دلیل وظیفه مسلمانان است که به اهداف اسلام و مقاصد شریعت توجه ویژه ای داشته باشند، نباید اجازه دهیم که به بهانه اسلام خون انسانهای بی گناه ریخته شود بنابراین همه امت اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند و به حل مسائل و مشکلات پیش رو بپردازند.

صدرالدین ایمیت اف خاطر نشان کرد: آنچه که در بین مذاهب اسلامی بسیار اندک است، اختلافات میان مسلمانان است، ما باید بیشتر بر اشتراکاتمان تمرکز کنیم و به اختلافات توجهی نداشته باشیم و آنها را کنار بگذاریم باید گفت برای ما تکلیف نشده است که در این دنیا این اختلاف ها را حل کنیم  چراکه هیچ عالمی وجود ندارد که در فتواها، نوشته ها و... خطایی نداشته باشد.
 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعیسی مزاری» رئیس خبرگزاری صدای افغان تاکید کرد: شیعیان و اهل سنت باید برای مقابله با ضعف های درونی و افشا کردن چهره فرماندهان اصلی تروریسم یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی دست به دست هم بدهند و آنها را به جهان اسلام معرفی کنند. 

مزاری در سخنان خود با موضوع «اخوت اسلامی و برخورد با تروریسم» گفت: طبعا وجود اخوت و برادری در میان جوامع اسلامی وحدت می آورد و وحدت هم موجب قدرت و عظمت می شود. وقتی مسلمانان با قدرت و عظمت ظهور و بروز پیدا کنند، طبعا می توانند با پدیده تروریسم مقابله کنند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین الگوی اخوت و برادری در جهان اسلام جمهوری اسلامی ایران است؛ مهمترین رهنما و مهمترین رهبر در جهان اسلام در این عرصه جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب است. ما باید دنباله رو ایشان در رابطه با اهمیت اخوت و ضرورت وحدت باشیم. 

مزاری در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد وحدت و برادری صد در صد در تمام کشورهای اسلامی معضلی به نام تروریسم باقی نماند، همه  در کنار هم در صلح و آسایش زندگی کنیم و  دشمنان خود را، که در راس آنها آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و سایر عوامل، اقمار و اذناب آنها در هستند،  بشناسیم و به وظایف دینی و اسلامی خود به درستی عمل کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «سیدبلاسم عزیز شبیب الزاملی» رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا در سخنانی با موضوع «رسانه های گمراه کننده وتاثیر آن بر درگیری طایفه ای و نژادی» اظهار داشت: رسانه ها، تاثیری چشمگیر بر جوامع و ملت ها دارند و از مهمترین ابزار جنگ نرم به شمار می روند كه دشمنان آن را ایجاد کرده و استعمارگران از آن تبعیت می کنند.

سیدبلاسم عزیز شبیب الزاملی گفت: بدون تردید، رسانه ها اثر زیادی بر رساندن اطلاعات به مردم و نیز تاثیری شگرف بر ذهنیت آن ها و مواضع شخصی، اجتماعی، عقیدتی و سیاسی وحتی ملی آنان دارند. رسانه باعث می شود که انسان میهن دوست، از یک طرف خواهان سرزمین و میهن خود باشد و از سوی دیگر به دشمنان علیه وطن خود گرایش نشان دهد. بنابراین، رسانه ها، تاثیری چشمگیر بر جوامع و ملت ها دارند و از مهمترین ابزار جنگ نرم به شمار می روند كه دشمنان آن را ایجاد کرده و استعمارگران از آن تبعیت می کنن. و بدون نیاز به تسهیلات مادی و نظامی در درون ملت ها رخنه کرده و سپس به خانه های مردم راه پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که همیشه اصل در خبررسانی دشمنان، انتشار اخباری مبتنی بر دروغ و اشتباه و نفاق است. ما باید همیشه این مهم را درنظر بگیریم که اخبار دشمنان ریشه در دروغ و اهداف دیگر دارد و به همین دلیل خداوند ما را به اتحاد و چنگ زدن به ریسمان الهی امر کرده و فرموده است که به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. درنتیجه، توسل و پناه بردن همان اتحاد است و خداوند تبارک و تعالی ما را به گوش دادن به دشمن و از تفرقه نهی فرموده است، چرا که دشمن خیرخواه ما نیست.

117