وزیر کشور هند گفت: دولت مصمم به عمل به وعده های انتخاباتی خود بویژه اخراج مهاجران و پناهجویان غیرقانونی از این کشور است.

به گزارش ایران پرس، «آمیت شاه» اعلام کرد، برای مقابله با ورود غیرقانونی پناهجویان تمهیداتی مانند مسدود کردن مرزهای بین المللی، استفاده از موانع الکترونیکی وهمچنین افزایش تعداد مرزبانان درنظر گرفته شده است.

«نیتانایند رای» مشاور وزیر کشور هند نیز در خصوص تعداد پناهجویان روهینگیا در هند خطاب به پارلمان این کشور گفت: اطلاعات دقیقی در خصوص تعداد این افراد در هند وجود ندارد زیرا آنها در مناطق مختلف هند پراکنده شده اند.

با طرح خروج پناهجویان غیرقانونی، دولت هند تلاش دارد اتباع غیر قانونی نتوانند در طرح ملی ثبت نام شهروندان حضور داشته باشند.

در همین پیوند، طرح ملی ثبت نام شهروندان (NRC) در ایالت آسام واقع در شمال شرق هند اجرایی شده است که دراین طرح شهروندان هندی باید مدارک قابل استنادی ارائه کنند که ثابت کند پیش از ۲۴ ماه مارس ۱۹۷۱ در این کشور زندگی می کرده اند.

هزاران نفر از مردم بنگلادش در طول جنگ استقلال این کشور از پاکستان در سال‌های ۱۹۷۰ که توسط دهلی نو حمایت می‌شد، به هند مهاجرت کردند و اکثر این افراد که شامل مسلمانان و هندوها بودند در ایالت آسام ساکن شدند.

این ایالت دارای ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با بنگلادش است.

دولت هند هم اکنون روند اخراج حدود ۴۰ هزار مسلمان روهینگیا را که از مرزهای بنگلادش وارد این کشور شده اند آغاز کرده است.هند این افراد را یک تهدید امنیتی برای خود می‌داند.

سال گذشته دهلی نو حدود ۲۰ پناهجوی روهینگیا را به میانمار تحویل داد.

141/118

بیشتر بخوانید:

تصمیم بنگلادش برای انتقال هزاران آواره مسلمان روهینگیا به جزیره ای دورافتاده

اخراج پناهجویان روهینگیایی از ایالت آسام هند