حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت ۴۱۳ غیرنظامی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و نیز زخمی شدن ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جمله ۲۱۳ کودک و ۱۴۰ زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، وزارت بهداشت فلسطین افزود: دستکم اعضای کامل ۸ خانواده فلسطینی در غزه شامل حدود ۵۴ نفر در نتیجه تجاوزات مداوم (رژیم) اسرائیل به نوار غزه از روز گذشته (شنبه) تاکنون شهید شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، ادامه بحران برق نظام بهداشتی را با چالش مواجه کرده است و جان صدها زخمی و بیمار در بخش‌های حساس را تهدید می‌کند.

این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی و همه طرف‌های ذی‌ربط خواست به رژیم اشغالگر اسرائیل فشار بیاورند تا خطوط برق را به دلیل خطری که برای نظام بهداشتی ایجاد می‌کند، فعال کند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در پایان اعلام کرد، برای حمایت از نیازهای اضطراری ما به دارو، لوازم پزشکی، سوخت و ژنراتورهای برق با ظرفیت بالا، نیاز فوری داریم.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز گذشته (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در دومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.125