در ادامه هشدارها درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح، اتحادیه عرب و برخی مقامات و کشورهای عربی شنبه شب بطور جداگانه نسبت به پیامد خطرناک حمبه رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی به ارتش خود دستور داده یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم نیروهای باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت که بیش از نیمی از جمعیت باریکه غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آنجا پناه برده اند، یک فاجعه به بار می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای خطرناک حمله اشغالگران اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار داد.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصار الله یمن نیز شنبه شب تاکید کرد به دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهیم هرگونه تشدید حملات علیه رفح یا غزه، ما را به سمت گسترش عملیات‌ علیه این رژیم می‌کشاند.

از سوی دیگر وزارت امورخارجه اردن مخالفت کامل خود را با کوچ اجباری فلسطینی‌ها در داخل و خارج این کشور اعلام کرد و خواستار توقف فوری درگیری در این منطقه شد.

همچنین وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد: ابوظبی از هرگونه اقدام اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح که مملو از آواره فلسطینی است، هشدار می‌دهد.

پیش از این نیز قطر با هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از شورای امنیت خواست برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها در این شهر توسط اشغالگران اقدام کند.

وزارت خارجه قطر همچنین خواستار تامین امنیت کامل غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی و انسانی شد و بر مخالفت قطعی با هر گونه تلاش برای بیرون راندن فلسطینی ها از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

از سوی دیگر عربستان و جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به عواقب خطرناک حمله و بمباران شهر رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

ریاض در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کوچاندن اجباری ساکنان غزه، مخالفت قاطعانه خود را با این هدف رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در این بیانیه بار دیگر خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد و تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع توسط رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و تاکید کرد که مسوولیت حمایت از رژیم در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی متوجه این سازمان است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما نسبت به خطر ارتکاب جنایت نسل کشی گسترده و هولناک توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر رفح که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند آواره فلسطینی را در خود جای داده است و این آوارگان در نتیجه حملات مستمر و جنایات تروریستی وحشیانه اشغالگران صهیونیست در شرایط بد انسانی زندگی می کنند، هشدار می دهیم.

در همین حال؛ مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه شامگا شنبه به وضعیت اسفناک فلسطینی‌هایی که در رفح گرفتار شده‌اند، اشاره کرد و گفت: فلسطینی ها با "رنج غیر قابل تصوری" مواجه هستند.

گریفیتس همچنین با اشاره به طرح اسرائیل برای حمله به رفح گفت که «بیش از یک میلیون نفر» که اکنون در رفح هستند، «قرار است به کجا بروند؟»

ادامه هشدارها درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.125