وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بنای یادبود «مختومقلی فراغی» در عشق آباد ترکمنستان با اهدای گل به این شاعر شهیر ترکمن ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت گرامیداشت سیصدمین سالگرد درگذشت «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن برگزار می شود، به ترکمنستان سفر کرده است.

پزشکیان صبح امروز (جمعه) در سخنان خود در این اجلاس گفت: روابط ایران و ترکمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده و بر پایه منافع متقابل شکل گرفته است، اقوام ایران و آسیای مرکزی از آبشخورهای فرهنگی یکسان سیراب شده‌اند و پیوستگی تمدنی عمیقی دارند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان قرار است در این سفر با «قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کند.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه، «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمد اتابک» وزیر صنعت معدن و تجارت پزشکیان را در سفر به عشق آباد همراهی می‌کنند.

117

بیشتر بخوانید:

ورود پزشکیان به اجلاس ترکمنستان با استقبال رئیس جمهور این کشور

سفر پزشکیان به عشق آباد، گامی جدید در توسعه روابط ایران و ترکمنستان

پزشکیان: گسترش روابط با ترکمنستان بر توسعه کریدور شمال - جنوب موثر است

فردا، سفر مسعود پزشکیان به ترکمنستان