وزیر کار رژیم صهیونسیتی به اوضاع اسفبار اقتصادی این رژیم در سایه تداوم جنگ در غزه اذعان کرد.

به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که علاوه بر تحمیل شکست نظامی به این رژیم، مشکلات اقتصادی شدیدی را نیز برای آن به همراه داشته است، وزارت کار رژیم اشغالگر پیشتر به بیکار شدن ۷۶۰ هزار صهیونیست در پی این عملیات اذعان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، به نقل از شبکه المیادین، «یوآف بن تسور» وزیر کار رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد، اوضاع اقتصادی اسرائیل هر روز دشوارتر و پیچیده تر می شود. روزانه حدود یک میلیارد شِکل( واحد پول رژیم صهیونیستی) برای جنگ در غزه خسارت می دهیم.

وزیر کار رژیم صهیونیستی اذعان کرد، پیش بینی می کنم که تا پایان جنگ، دویست میلیارد شِکل زیان داشته باشیم.

درهمین حال، دفتر سرشماری و آمار رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که میزان بیکاری در سرزمین‌های اشغالی پس از آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه این رژیم در هفتم اکتبر چند برابر شده است.

دفتر آمار رژیم صهیونیستی گزارش داد، جنگ در غزه تعداد بیکاران اسرائیل را از ۱۶۳ هزار نفر در ماه سپتامبر به ۴۲۸ هزار نفر در ماه اکتبر افزایش داد.

پیش از این، نظرسنجی انجام شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در هفته سوم عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ غزه نشان داد که ۶۵ درصد از شرکت‌ها در شمال و جنوب فلسطین اشغالی بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

116

بیشتر بخوانید:

تجمع ضدصهیونیستی مقابل مقر نخست‌وزیری بریتانیا 

آغاز تحرکات برای انحلال کابینه ائتلافی نتانیاهو

تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی علیه کابینه جنگی نتانیاهو