دادگاه بدوی مالزی پرونده قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی را برای بررسی بیشتر به دادگاه عالی این کشور ارجاع داد.

به گزارش ایران پرس به نقل از تارنمای روزنامه «استار»، انتقال این پرونده به دادگاه عالی مالزی در شهر «شاه عالم» مرکز ایالت «سلانگور» در حالی صورت گرفت که تاریخ مشخصی برای برگزاری جلسه آینده دادگاه این پرونده تاکنون مشخص نشده است.

«دوئان سی هیئونگ» زن 29 سال ویتنامی و «سیتی عایشه» زن 25 ساله اندونزیایی طبق ماده 302 قانون جزا متهم به قتل «کیم جونگ نام» در فرودگاه بین المللی شماره دو کوالالامپور هستند.

این دو زن در صورت اثبات جرم با مجازات مرگ روبرو می شوند.

 پیش از این، «گوی سون سنگ» وکیل «سیتی عایشه» در این پرونده به دادگاه اعلام کرد که این متهم با ارسال نامه ای به پلیس و دادستان خواستار استفاده از مستنداتی جهت کمک به دفاعیه خود شده بود.

وکیل این متهم ضمن «غیراخلاقی» خواندن در اختیار قرار ندادن این مستندات گفت، ما تاکنون حتی یک جواب هم در مورد درخواست های خود دریافت نکرده ایم.

نمایندگانی از سفارتخانه های اندونزی و ویتنام هنگام اعلام انتقال این پرونده به دادگاه عالی در دادگاه بدوی حضور داشتند.

این دو زن تاکنون با این ادعا که پنداشته اند در یک نمایش واقعی تلویزیونی حضور داشتند، اتهام مرتبط با قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی را رد کرده اند.

این ترور که باعث تنش در روابط کوالالامپور - پیونگ یانگ شد، از سوی کره جنوبی توطئه کره شمالی در قتل «کیم جونگ نام» خوانده می شود، اتهامی که پیونگ یانگ آن را رد می کند.

پیونگ یانگ اصرار دارد که برادر ناتنی رهبر کره شمالی براثر حمله قلبی درگذشت.

«کیم جونگ نام» برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی 13 فوریه (25 بهمن سال گذشته) با یک عامل عصبی کشنده در فرودگاه کوالالامپور به قتل رسید.

تارنمای شبکه 9 استرالیا روز شنبه هفته جاری مدعی شد، بازرسان مالزی بر این باروند «کیم جونگ نام» چهار روز پیش از مرگش با یکی از نمایندگان اطلاعات امنیت آمریکا دیدار کرده است.

براساس این گزارش، محققان و بازرسان مالزیایی معتقدند که این دیدار، دلیلی بوده که پیونگ یانگ نسبت به ترور «کیم جونگ نام» اقدام کرده است.116/111

بیشتر بخوانید:

فرزند برادر ناتنی رهبر کره شمالی قتل پدرش را تایید کرد

قتل برادر رهبر کره شمالی: یکی از مظنونان ۹۰ دلار پول گرفته بود

بازداشت چهار نفر در ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی