سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان سیزدهمین محموله امدادی خود را برای مردم آسیب‌دیده جنگ در غزه و لبنان ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از اسلام آباد، دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این محموله صد تنی شامل چادرهای زمستانی و پتو است.

بر اساس دستور نخست‌وزیر پاکستان این محموله امدادی از فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد به مقصد اردن برای مردم غزه ارسال شد‌.

در مراسم ارسال محموله امدادی در فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد، نمایندگان مجلس ملی پاکستان، سفیر فلسطین در پاکستان، نمایندگان سازمان مدیریت بحران، وزارت امور خارجه و ارتش پاکستان حضور داشتند.

در این مراسم، شرکت‌کنندگان بر ضرورت ارائه کمک‌های فوری به مردم آسیب‌دیده جنگ در فلسطین و لبنان تأکید کردند. آن‌ها همچنین بر عزم خود برای ادامه کمک‌ها و تسریع فعالیت‌های امدادی تأکید داشتند.

سفیر فلسطین در پاکستان از حمایت بی‌دریغ و کمک‌های سخاوتمندانه مردم پاکستان برای غزه قدردانی کرد.

او افزود: این کمک‌های فوری پاکستان نه تنها به تأمین ضروریات مردم آسیب دیده از جنگ کمک می‌کند، بلکه دربردارنده پیامی قوی از همبستگی و همدردی انسانی دولت و مردم پاکستان است.

تاکنون، پاکستان پیشتر ۱۲ محموله به غزه و لبنان ارسال کرده است که شامل یک هزار و ۲۸۱ تن کمک‌های امدادی می‌باشد. از این تعداد، ۱۰ محموله (۱۱۵۱ تن) به غزه و دو محموله (۱۳۰ تن) به لبنان ارسال شده است‌.

علاوه بر این، ۷۱ شهروند پاکستانی از مناطق جنگی به سلامت تخلیه شده‌اند.

دولت پاکستان همچنین یک حساب ویژه با عنوان «صندوق امدادی نخست وزیر پاکستان برای غزه و لبنان» ایجاد کرده است.

هدف این صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم آسیب‌دیده جنگ در غزه و لبنان است.

117