زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب و از سرگیری روابط با کشورهای عربی را گام های مهمی در کمک به امنیت، ثبات و رفاه سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا، زهرا ارشادی سفیر روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات مثبت اخیر در روابط دیپلماتیک سوریه، هم در منطقه و هم در سطح بین المللی را مورد توجه قرار داده و از آن خرسند است، افزود: این رویکرد سازنده بار دیگر کارآمدی و مشروعیت سیاست ایران و متحدانش در منطقه در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و همچنین حمایت از دولت قانونی سوریه طی ۱۲ سال بحران در این کشور مورد تایید قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ناکامی جامعه جهانی در رسیدگی به اقدامات تجاوزکارانه و حملات تروریستی رژیم اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه عمیقاً نگران کننده است، گفت: این اقدامات شنیع که عمداً زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار می دهند، آشکارا قوانین بشردوستانه بین المللی و اصول مندرج در منشور ملل متحد را نقض کرده و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه هستند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلای ایران قویا این جنایات فجیع را محکوم کرده و بر نیاز فوری به اقدام عاجل و قاطع برای پاسخگویی چنین رژیم بی قانون تاکید می کند.

نماینده ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به اینکه تداوم تحریم‌های یکجانبه همچنان مانع مهمی برای بهبود وضعیت انسانی و اقتصادی سوریه است، گفت: این اقدامات غیرقانونی چالش‌های پیش روی مردم سوریه را تشدید کرده و توانایی دولت سوریه برای ارائه خدمات ضروری به نیازمندان را به شدت مختل کرده است.

وی ادامه داد: برای رسیدگی موثر به بحران انسانی و اقتصادی در سوریه، یک رویکرد جامع ضروری است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تروریسم همچنان یک تهدید مهم برای سوریه و منطقه است و باید قاطعانه با آن مقابله شود، افزود: حضور غیرقانونی نیروهای نظامی در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور است و باید به منظور ایجاد فضای مساعد برای حل بحران پایان یابد.125