به گزارش خبرگزاری ایران پرس ؛ «امین انصاری» دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه کاتولیک «اندرس بلو» ونزوئلا با «آرتورو په‌راسا» رئیس این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در این دیدار گفت : تمدن ایران به عنوان یکی از سه تمدن با شکوه و با سابقۀ بشری شناخته می‌شود که در حوزه‌های متعدد از جمله علوم و فنون پیشتاز بوده و خدمات ارزنده‌ای برای پیشرفت بشریت ارائه کرده است.
انصاری تاکید کرد : اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و ونزوئلا فرصتی مناسب برای همکاری‌های دوجانبۀ علمی بین ایران و ونزوئلا است.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران همچنین با اشاره به بیداری دانشجویان گفت : ادامۀ جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و فلسطین باعث اعتراض دانشگاهیان آمریکا شد و حرکتی را علیه دولت شروع کردند.
امین انصاری افزود : در این مقطع زمانی نامۀ رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی نشان می‌دهد که جبهۀ مقاومت حق بوده و حمایتی که دانشجویان دارند از مقاومت فلسطین می کنند ، به نوعی یک اقدامی مشابه جبهۀ مقاومت است.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران افزود : فجایع غزه نشان داد که ماهیت و باطن تمدن غرب، صهیونیستی است و معجزۀ غزه این واقعیت را آشکار کرد.
وی تصریح کرد : امواج اعتراض نسبت به این گرایشات صهیونیستی در غرب و همراهی با غزه و محور مقاومت ثابت و برملا کرد که همانطور که یک اسرائیل در منطقۀ غرب آسیا است ، یک اسرائیل و نظام صهیونیستی هم در غرب حاکم است. 
«آرتورو په راسا» رئیس دانشگاه کاتولیک اندرس بلو ونزوئلا هم ضمن تشکر از حضور امین انصاری در این دانشگاه کاتولیک گفت : گفتگوی اجلاس دانشگاه‌های ایران و ونزوئلا را جهت تبادل فرهنگی و علمی مهم می دانم چرا که به توسعه و پیشرفت کمک می کند.
«آرتورو په راسا» با تبریک شناخته شدن ایران به عنوان آغازگر سنت دانشگاهی در دنیا گفت : کشور ایران دارای تمدن و فرهنگ عظیم در کرۀ زمین می باشد و این برای ما هم افتخار است.
وی همچنین با اشاره به مسألۀ فلسطین گفت : با نگرانی شما برای فلسطین شریک هستیم و هر عملی که منجر به تبعیض و ظلم شود ، باید از بین برود.
رئیس دانشگاه کاتولیک اندرس بلو گفت : من با افتخار نامۀ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای را بین اساتید و دانشجویان دانشگاه پخش می کنم و جهت انتشار نامه در اجلاس رؤسای دانشگاه های ونزوئلا اقدامات لازم را انجام خواهم داد.
«آرتورو په راسا» افزود : شخصاً بندهایی از این نامه را در بیانیۀ پایانی اجلاس رؤسای دانشگاه های ونزوئلا وارد خواهم کرد.


22