پارلمان عرب عصر شنبه از امنیت، ثبات، وحدت و حاکمیت سوریه حمایت و از بازگشت این کشور به اتحادیه عرب و این پارلمان استقبال کرد.

سوریه کرسی خود را در اتحادیه عرب در ماه مه با موافقت وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در یک نشست فوق العاده که برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود، بازپس گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا؛ پارلمان عرب در جلسه عصر شنبه خود در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره، از بازگشت نمایندگان پارلمان سوریه به کرسی‌های خود در این پارلمان استقبال و برای آنها در وظایف محوله آرزوی موفقیت کردند.

پارلمان عرب ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی بیشتری به تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل صرفاً سوری - عربی برای بحران سوریه به دور از هرگونه مداخله خارجی بپیوندند.

این پارلمان همچنین از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست تا از سوریه برای بهبود شرایط توسعه، اقتصادی و اجتماعی آن حمایت کنند و ابتکارات، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی را در خاک این کشور که به ارتقای توسعه، بازسازی و پایداری کمک می‌کند، انجام دهند.

پارلمان عرب بار دیگر بر موضع قاطع خود در قبال حمایت از موضوع فلسطین به عنوان مسأله محوری کشورهای عربی و تلاش برای آزادی فلسطین و احیای حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله مهمترین آنها حق تعیین سرنوشت، حق بازگشت و ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.125