اسقف اعظم ارامنه تهران با تسلیت شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا بهترین و خالص ترین افراد هر جامعه هستند که راه را برای نسل های آینده نشان می دهند.

به گزارش ایران پرس، "سبوه سرکیسیان" در دیدار با مدیرکل آسیای میانه و قفقاز، مدیر و کارکنان رادیو ارمنی معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیما، ضمن ابراز تاسف عمیق از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا اظهار داشت، در این ایام ایران یکی از بهترین فرزندان خود را از دست داد و در واقع یکی از بهترین و با خلوص ترین شخصیت های ایران شهید شده است.

سرکیسیان تصریح کرد، همانگونه که بعد از گذشت صدها سال هنوز وارطان مقدس و افکارش نزد مسیحیان ارزشمند است، شهید قاسم سلیمانی هم از روشن ترین نقاط تاریخ ایران و افتخاری برای ایرانیان محسوب میشود و حضور افراد بی شمار در مراسم خاکسپاری این شهید گرانقدر، گواهی بر حقانیت، راه و هدفش است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار "سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) در پاسخ به این اقدام تروریستی آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های نظامی این کشور در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

141/117

بیشتر بخوانید:

پیکر سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت

روحانی: اگر اقدامات سپهبد سلیمانی نبود، امروز خطرات بزرگی اروپا را تهدید می کرد

ظریف: ترور سپهد سلیمانی به پایان حضور آمریکا در منطقه منجر خواهد شد