تهران-ایران پرس: نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان مذهبی پیرامون حمایت از نیروهای مسلح و تمامیت ارضی کشور در کلیسای سرکیس ۱ آبان ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق ‌آشوری بیان کرد: امید است خداوند به همه رهبران جهان عقل و درایت اعطا کند تا کشورهای خود را به خوبی اداره و صلح و آرامش را برقرار کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: مژده دین، همه انبیای الهی دوستی و مودت و زندگی در ‌کنار یکدیگر هستند. کسانی که جان خود را نثار آزادی خواهی کردند شهادتشان مبارک باشد و خدمت رهبر انقلاب، مردم ایران، لبنان و فلسطین تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه نیز پدرام سروش‌پور، عضو انجمن زرتشتیان گفت: این جهان یک جهان هدفمند و جهانی باید باشد که با بن‌پایه‌های دینی باید به این برسیم.

او اظهار داشت: باید باهم یکی باشیم و از هم جدا نباشیم. 

سروش‌پور با اشاره به غنای فرهنگ ایران تصریح کرد: در فرهنگ ایرانیان، صلح و آشتی همواره یک پایه بوده و اصل برای صلح و آرامش بر پایه استقامت و پایداری است.

سرکیس داویدیان، اسقف ارامنه کاتولیک ایران نیز یا محکوم کردن حملات اسراییل به غزه و لبنان بیان کرد: اسرائیل، تمام این منطقه را آشفته کرده و نگرانی‌های جهانی زیادی در بین ملت‌ها ایجاد کرده‌اند. 

او گفت: برای ما بیت‌المقدس مقدس است برای این که پیامبر ما در آنجا به دنیا آورد و برای ما صلح و آرامش را به ارمغان آوردند یهودی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی اسکان دادند و خواستند که برای مردم این سرزمین مشکل ایجاد کنند.

اسقف ارامنه کاتولیک ایران با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم جعلی می‌خواهد با کشتن کودکان به اهداف خود برسد. همه کشورها می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد اما این دلیل نمی‌شود که دست به کشتار مردم مظلوم بزند.

داویدیان تاکید کرد: ما این امر را محکوم می‌کنیم چون همگی فرزندان پروردگار هستیم.

116