برلین- ایران‌پرس: هزاران نفر از کشاورزان و دامداران آلمانی در اعتراض به سیاستهای دولت این کشور دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، دولت فدرال آلمان به دلیل در پیش گرفتن سیاست انقباضی در بودجه ، معافیت مالیاتی سوخت دیزل را برای کشاورزان حذف کرده که این موضوع باعث اعتراضات گسترده کشاورزان این کشور شده است.

هزاران نفر از کشاورزان با تراکتورهای خود به خیابانهای پایتخت آمدند تا اعتراضشان را به گوش دولتمردان برسانند.

رییس اتحادیه کشاورزان و دامپروان آلمان گفت: با سیاست دولت در حذف معافیت مالیاتی برای سوخت گازوییل ، سالانه یک میلیارد یورو فشار مالی به کشاروزان وارد می شود.

«یواخیم روکوید»، رییس این اتحادیه به رسانه ها گفت: اگر دولت طرح حذف معافیت مالیاتی برای سوخت گازوییل کشاورزان را پس نگیرد ، اعتراضات ما از هشتم ماه ژانویه داغ داغ خواهد شد.

وزیر کشاورزی دولت آلمان نیز در جمع کشاورزان معترض ، از برنامه دولت انتقاد کرد و گفت: نگرانی کشاورزان را درک می کند.

«جم اوزدمیر» از دولت ائتلافی خواست که در برنامه های خود در این باره تجدید نظر کند.

دولت اولاف شولتس با یک حکم دادگاه قانون اساسی دچار هرج و مرج بودجه ای شده است به این صورت که دولت بودجه های باقیمانده از دوران کرونا را در ساختار بودجه امسال گنجانده بود اما دادگاه آنرا خلاف قانون اساسی ترجیح داد و از این رو دولت را با یک بحران مواجه کرد.

کابینه ائتلافی اولاف شولیس اقدامات صرفه جویی های مختلفی را در نظر گرفته تا بتواند بر این بحران فائق شود که از جمله آنها حذف معافیت مالیاتی برای سوخت دیزیل خودروهای کشاروزی است .

همچنین دولت در هزینه های محیط زیست 12 میلیارد صرفه جویی کرده است و تولید کنندگان دی اکسید کربن که باید به ازای هر یک تن 30 یورو مالیات می دادند این مبلغ به 45 یورو افزایش می یابد .

دولت سقف قیمت گاز را هم حذف کرده که بر این اساس مصرف کنندگان که 20 هزار کیلو وات گاز مصرف می کنند باید 150 یورو بیشتر از سال گذشته بپردازند. 

صرفه جویی بعدی مربوط به جریمه ایست که دولت هر سال بابت مصرف پلاستیک باید به اتحادیه اروپا می پرداخت که دولت این جریمه را برعهده شرکتها گذاشته است.

همچنین کمک هزینه هایی که دولت آلمان برای تعویض شوفاژ و استفاده از انرژی خورشیدی به خانواده ها می پرداخت، حذف شده است.

مجموعه این صرفه جویی های دولت در بودجه باعث افزایش قیمت نهایی تولید کالاها می شود که فشار آن در نهایت به مصرف کنندگان وارد خواهد شد.

/ 114