وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 32 هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه اعلام کرد: با گذشت ۱۷۱ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: همچنین در طی این مدت ۷۴ هزار و ۶۹۴ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین هنوز شمار زیادی از شهدا زیر آوار هستند و تیم های امدادی نمی توانند به آنها برسند.

در خبری دیگر، جنگنده ها و توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مناطق مسکونی در شهر دیرالبلح در مرکز باریکه غزه را گلوله باران و بمباران کردند که بر اثر آن 18 فلسطینی شهید و شماری زخمی شدند .

جنگنده ها و توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین غرب بیت لاهیا ، غرب خان یونس در شمال و جنوب باریکه غزه را زیر آتش قرار دادند و ستونی از دود در شمال غزه به  هوا برخاسته است.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی به محاصره بیمارستان الامل و جمعیت هلال احمر در غرب خان یونس ادامه دادند و ورودی های آن را با ایجاد خاکریزهایی بستند.

نظامیان صهیونیست در شهرک حمد در خان یونس نیز ویرانی شدیدی به بار آوردند.

همزمان منابع امدادی فلسطین اعلام کردند که بر اثر بمباران و حملات سنگین اشغالگران امکان امداد رسانی به مجروحان نیست.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

117