ایپسوس نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با اختلاف دو درصد از دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، این نظرسنجی که در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام شد، پس از معرفی ترامپ به عنوان نامزد رسمی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز پنجشنبه و خروج بایدن از انتخابات و معرفی هریس به عنوان جایگزین خود در روز یکشنبه منتشر شد.

هریس که ستاد انتخاباتی او می‌گوید نامزدی دموکرات‌ها را بدست آورده است، در نظرسنجی ملی ۴۴ درصد حمایت را بدست آورده درحالی که ترامپ ۴۲ درصد حمایت کسب کرده است. این نظر سنجی با ۳ درصد احتمال خطا منتشر شده است.

حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که هریس، ۵۹ ساله، از نظر ذهنی هوشیار و باهوش است و قادر به مقابله با چالش ها می باشد. این درحالی است که ۴۹ درصد از شرکت کنندگان در این انتخابات در مورد ترامپ ۷۸ ساله چنین نظری داشتند.

بایدن، ۸۱ ساله، پس از مناظره ای با ترامپ که در آن اغلب نمی توانست جملات خود را به پایان برساند و در به چالش کشیدن حملات ترامپ شکست خورد، از انتخابات کناره گیری کرد.

پیش از این نظرسنجی سی بی اس نشان داد بسیاری از دموکرات ها بعد از خروج جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و حمایت از کامالا هریس معاونش به عنوان جایگزین خود، نسبت به پیروزی در انتخابات ماه نوامبر (آبان) خوشبین تر شده اند.125