سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به 21 هزار و 672 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز شنبه خبر داد که از هفتم اکتبر تا کنون، در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر هم زخمی شدند.

القدره افزود امروز و در هشتاد و پنجمین روز از حملات صهیونیستها به نوار غزه، رژیم اشغالگر ۱۴ کشتار انجام داد که ۱۶۵ نفر شهید و ۲۵۰ زخمی بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حملات تل‌آویو به کادر درمان، ۳۱۲ نفر به شهادت رسیدند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: اسرائیل عمدا ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی را از مدار فعالیت خارج کرده است. ۹۹ نفر از کادر درمان هم بازداشت هستند.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، گفت: ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سوء تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

القدره کمکهای پزشکی را بسیار محدود توصیف و تأکید کرد: مکانیزم کنونی برای ترخیص بیماران و افراد زخمی، باعث شده است که شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست بدهند.

/ 114

بیشتر بخوانید:

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره ادامه درگیری ها در غزه

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۱هزار و۵۰۷ نفر