وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پنجشنبه شب اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند یک خبرنگار دیگر این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی باریکه غزه به شهادت رسید و شمار شهدای خبرنگار به ۱۱۳ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام این منابع «ایاد احمد الرواغ» خبرنگار و مجری رادیو صدای الاقصی بوده که در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه "الحساینه" در اردوگاه النصیرات در نوار غزه به همراه تعدادی از افراد خانواده‌اش به شهادت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف تحریف حقایق، جلوگیری از انتشار قرائت فلسطینی ها از حوادث و رسیدن اخبار جنگ به افکار عمومی منطقه و جهان و ارعاب روزنامه نگاران در صحنه جنگ و وادار کردن آنها به سکوت، از ابتدای تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکنون ده‌ها روزنامه نگار را به شهادت رسانده است.

از سوی دیگر خبرگزاری سما پنجشبه شب گزارش داد که یک کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی به شهادت رسید.

این کودک «جمال محمود کفارنه» نام داشته است.

پس از گذشت ۱۱۱ روز از جنگ در غزه، ارتش جنایتکار "رژیم صهیونیستی" همچنان نوار غزه را به طور کامل محاصره کرده و در اقدامی ضد انسانی ساکنان آن را از دسترسی به آب، غذا، دارو و حتی سوخت محروم کرده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) ۲۳ پیشتر اعلام کرد که به دلیل ازدحام جمعیت خارج از پناهگاه‌های آنروا، کمک‌رسانی به مردم سخت‌تر شده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل امکان دسترسی به بخش شمالی نوار غزه را از اول دسامبر از دست داده است.

بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.125