سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از افزایش شمار شهدای این باریکه به ۹۷۷۰ تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹۷۷۰ نفر از جمله ۴۸۰۰ کودک، ۲۵۵۰ زن و ۵۹۶ سالمند افزایش یافت.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی گفت که تاکنون ۲۴ هزار و ۸۰۸ تن نیز در نتیجه این تجاوزات مجروح شده‌اند.

القدره ادامه داد: ما همچنین ۲۶۶۰ ابلاغیه مفقودی از جمله مفقودی ۱۲۷۰ کودک را دریافت کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان جنگ غزه ۳۰ روز است که جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی را آغاز کرده است. بیمارستان‌های نوار غزه به طور کامل قادر به ارائه هیچ گونه خدمات بهداشتی نیستند.

وی همچنین تاکید کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم مسیر ایمنی را برای انتقال کمک‌ها به غزه از جمله سوخت فراهم کنند. گذرگاه‌های امنی وجود ندارد و اظهارات در این باره دروغ است. ما تأیید می‌کنیم که برای سومین روز متوالی نتوانستیم مجروحان را به بیمارستان‌های مصر منتقل کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده‌ است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سی‌امین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و همزمان درصدد نفوذ زمینی در آن هستند، اما با مقاومت قوی رزمندگان فلسطینی مواجه شده و تا بدین لحظه موفق به پیش بردن طرح خود نشده‌اند.

113

بیشتربخوانید:

افزایش شمار شهدای غزه به ۸۵۲۵ نفر