در فرخنده روز عید سعید قربان، شمار کثیری از مسلمانان از ملیت‌های مختلف در مراکز اسلامی و مساجد سراسر اروپا اجتماع و نماز ویژه این روز را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، مسلمانان مقیم دانمارک روز یکشنبه در (مرکز اسلامی) مسجد امام علی (ع) کپنهاگ نماز عید را به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقانی به جا آوردند.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، نمازگزاران با سر دادن ندای لبیک، سپاس و تسلیم و بندگی خدا را به درگاه ایزد منان اعلام کردند و به استقبال نماز عید سعید قربان رفتند.

در مرکز اسلامی بریتانیا نیز نماز عید، به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی اقامه شد.

نماز عید سعید قربان در مرکز امام علی (ع) وین و سایر مساجد اروپایی هم با حضور گسترده مسلمانان اقامه شد. شرکت کنندگان در این مراسم عبادی بعد از اقامه نماز، با درآغوش گرفتن یکدیگر، جلوه زیبایی از محبت و وحدت میان دوستداران اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشتند.

روز گذشته همچنین شماری از شیفتگان زیارت بیت الله الحرام در اروپا همراه با میلیون‌ها حجاج سراسر جهان در روز عرفه و در صحرای عرفات، اجتماع کردند و به قرائت دعای روز عرفه پرداختند.

روز (یکشنبه) دهم ذی الحجه 1443 هجری قمری برابر با دهم  ژوئیه 2022  "عید سعید قربان" یا "عید اضحی" از اعیاد بزرگ مسلمانان بود.

در عید سعید قربان حاجیانی که به زیارت خانه خدا رفته‌اند، به دستور خداوند و برای رضای او قربانی می‌کنند و خاطره پیامبر بزرگ الهی، حضرت ابراهیم (ع) را زنده و گرامی می‌دارند.125