تهران-ایران پرس: زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: سیاست ما این بود که به نیروی انتظامی و بسیج اجازه حمل و استفاده از سلاح داده نشود تا بیگناهی کشته نشود ولی آنها سلاح جنگی را به سوی نیروهای امنیتی ما گشودند.

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در گفتگوی اختصاصی با ایران پرس، با اشاره به سفر هیاتی از ایران به نیویورک با هدف روشنگری تحولات اخیر و واقعیت‌های داخلی کشور گفت: در سفر ماه گذشته به نیویورک در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردیم.

الهیان تصریح کرد: معمولاً سازمان ملل هر سال قطعنامه‌ای به پیشنهاد کشور کانادا درباره وضعیت حقوق بشر علیه ایران به رای می‌گذارد، ولی امسال با توجه به حوادث اخیر هجمه ای علیه کشورمان وارد شد که لازم بود ما اطلاعات و وقایع پشت صحنه اغتشاشات را برای کشورهای عضو کمیته سوم و همچنین برای گروه های بین المللی و کشورهای که ملاقات داشتیم بیان کنیم.

وی افزود: یک سری اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود و این طرح کلان از سوی آمریکا و با کمک سرویس های اطلاعاتی برخی از کشورهای غربی  با فوت خانم مهسا امینی کلید خورد.

الهیان تاکید کرد: گروه های تجزیه طلب در کردستان عراق جلساتی را جهت حمله به استان کردستان ایران را برگزار کرده بودند و نیروهایی را آماده داشتند. حمایت و تامین مالی این گروه های تروریستی توسط کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر صورت گرفته بود که در نتیجه حجم زیادی از انبوه سلاح های جنگی را وارد کشورمان کرده و در اختیار برخی از عوامل داخلی قرار داده شده بود که به سوی مردم شلیک کنند.

وی اظهار داشت: سیاست ما این بود که به نیروی انتظامی و بسیج اجازه حمل و استفاده از سلاح داده نشود تا بیگناهی کشته نشود ولی آنها سلاح جنگی را به سوی نیروهای امنیتی ما گشودند و حتی با استفاده از چاقو به نیروی های انتظامی حمله کردند که در حدود هفت هزار نیروی انتظامی، امنیتی و بسیجی در این قضایا مجروح شدند.

وی تاکید کرد: همه اینها نشان از این دارد که ایران تمام تلاش خود را کرد تا حقی از هموطنانمان ضایع نشود ولی گروه های اغتشاشگر و عوامل گروهک های تروریستی که در این قضیه ورود کردند موجب کشته شدن برخی از هموطنان شدند.

الهیان افزود: وقتی همه این موضوعات را با کشورهای مختلف درمیان گذاشتیم، برخی از آنها اشاره می‌کردند که برخی از این مباحث برای ما آشنا است چرا که آمریکا در کشور ما هم مشابه این سناریو را پیاده کرده است، برای برخی کشورهای دیگر این اطلاعاتی که ارائه میکردیم جالب توجه بود و اعلام می‌کردند که در سال چند بار باید این اطلاعات ارائه شود تا ما نیز مطلع شویم زیزا این غیر از آن چیزی است که رسانه ها ارائه می‌کنند

وی گفت: در این ایام رسانه های مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال، که البته نام آنها را رسانه نمی‌گذاریم بلکه بنگاه دروغ پراکنی هستند حجم زیادی از دروغ ها را علیه کشورمان پراکنده کردند.

116