دو دانشجوی ایرانی به عنوان برترین دانشجویان سال 2017 دانشگاه «یو ام» (UM) مالزی انتخاب شدند.

به گزارش ایران پرس، «علیرضا رفیعی راد» از دانشکده مهندسی و «محمد نورانی» از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه مالایا (UM) مالزی به عنوان برترین دانشجویان سال این دانشگاه در رده «تحقیقات با ضریب تاثیرگذاری بالا» انتخاب شدند.

این دو دانشجوی ایرانی جایزه خود را در مراسمی که در این دانشگاه و با هدف تقدیر از کارمندان، اساتید، پژوهشگران، محققان و دانشجویان برتر سال 2017 برگزار شد، از رئیس دانشگاه مالایا دریافت کردند.

رتبه و جایزه دانشجویان برتر این دانشگاه امسال در حالی فقط به این دو دانشجوی ایرانی تعلق گرفته که دانشگاه مالایا توجه ویژه ای بر انجام پژوهش های علمی داشته و منابع مالی و نیروی انسانی زیادی نیز برای توسعه رتبه بین المللی خود هزینه کرده است.

این دو دانشجوی ایرانی که در مقطع دکتری دانشگاه مالایا مالزی تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، در طول دوره دکتری خود پژوهش هایی انجام دادند که انتشار نتایج آنها در مجلات علمی بین المللی از اقبال قابل توجهی برخوردار بوده است.

در واقع موفقیت این دو دانشجوی ایرانی در عرصه علمی پژوهشی دانشگاه مالایا تاییدی بر کارآمدی دانشجویان ایرانی است که حداقل از یک دهه پیش در این دانشگاه حضور دارند.

برخی آمارها نشان می دهند که دانشجویان ایرانی که در مالزی تحصیل کرده اند به طور متوسط سه مقاله «ایندکس» و پنج مقاله کنفرانس در کارنامه آموزشی خود دارند، که به طور قطع نقش مجموع این مقالات در بهبود جایگاه دانشگاههای مالزی در سطح جهانی غیرقابل انکار است، موضوعی که برخی از مقامات آموزش عالی مالزی نیز آن را مطرح کرده اند.

به اذعان مقامات آموزش عالی و نیز روسای دانشگاه های مالزی، دانشجویان ایرانی جزء سرآمدترین و فعال ترین دانشجویان بین المللی بوده و نقش عمده در توسعه آموزش عالی مالزی و نیز ارتقاء بین المللی دانشگاه های این کشور داشته اند.

دانشگاههای این کشور در گذشته امکان ورود هزاران دانشجو از کشورهای مختلف را فراهم کرده اند، اما اکنون پس از کسب جایگاه معتبر علمی در سطح جهانی، هدف خود را بر ارتقای کیفیت کارهای پژوهشی قرار داده اند. 

133/110

بیشتر بخوانید:

افزایش تبادل دانشجویان ایرانی با دانشگاه های بزرگ روسیه

آغاز به کار نشست سالانه انجمن های اسلامی دانشجویان ایران در لاهه