امام جمعه موقت تهران:

تهران- ایران پرس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب شایسته ترین فرد راه برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، ارزش های متعالی اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم , مطابق اصل ششم قانون اساسی، کشور به اتفاق آرا عمومی باید اداره شود. جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته پرونده درخشان قوه ارایه کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور نقش تعیین کننده ای در افزایش اقتدار ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: در این روزهای پر بحث و شورآفرین که نظام جمهوری اسلامی عالی ترین سطح از اقتدار سیاسی، نفوذ و تاثیر گذاری فرهنگی و سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای خود را به نمایش گذاشته است و در قُلل رفیع امنیت و اقتدار دفاعی بازدارنده قرار داریم و با حادثه تلخ و سخت شهادت کاروان ادب و اخلاق تلاش و خدمت کشور در عالی ترین شرایطی از ثبات و آرامش قرار دارد.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: باید از هر فرصتی و هر جایگاهی و هر تریبونی برای تبیین و تحلیل ظرفیت های انباشته شده نظام در طول چهار دهه که پشتوانه اقتدار و امید برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است استفاده کرد و از هر سیاه نمایی در هر مرتبه ای پرهیز کرد این مهمترین رسالت ما و کسانی است که خود را نامزد جایگاه ریاست جمهوری کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: تحقق مطلوب برنامه های توسعه کشور مستلزم وجود دو عنصر اصلی است عنصر خواستن و توانستن. عنصر خواستن از عزم و اراده سیاسی در جهت تحول در ابعاد کمی و کیفی جامعه حکایت می کند رییس جمهور مدیران ارشد وزرا باید این اراده را برای تحقق آرمان ها و اهداف توسعه داشته باشند اما این اراده به تنهایی کافی نیست.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: تحول نظام آموزش، نظام تقنین قوانین و مقررات و اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور، ارتقا شایسته سالاری پرهیز از دخالت غیر سازنده نظام قدرت و سیاست در دستگاه ها مدیریتی کشور، قرار گرفتن و قرار دادن در جایگاه واقعی یکی از مهمترین ارکان مدیریت سالم و کارآمد است.

وی تاکید کرد: از همین منظر انتخاب ریاست جمهور بسیار مهم است چرا انتخاب می کنیم و در این جایگاه قرار می دهیم؟ جایگزین کردن معیارهای سیاسی، جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهمترین عوامل ناکارآمدی دستگاه اداری کشور است.

117