سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی سخنانی در نشست شورای حقوق بشر، به شدت از سرکوب اعتراضات ضد اسرائیلی و همدستی اروپا و آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی بحرینی که در نشست پنجاه و هفتم شورای حقوق بشر گفت حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی است.

وی نگرانی عمیق خود را نسبت به دستگیری بیش از ۳ هزار معترض، از جمله اساتید دانشگاه، در بیش از ۶۰ مرکز آموزشی عالی در ایالات متحده به ویژه در اعتراضات علیه جنایات اسرائیل، اعلام و تصریح کرد که این اقدامات، ناقض جدی آزادی بیان و تجمعات است.

نماینده ایران در ادامه به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد توسط نیروهای پلیس انگلیس اشاره کرد و این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

وی اضافه کرد، در آلمان هم اعتراضات ضد اسرائیلی با خشونت مواجه شده که منجر به سرکوب و پیگردهای قانونی علیه معترضان شده است. بحرینی در همین پیوند، اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد ۳۱ و ۳۳ کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان دانست و عنوان کرد که پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا با این کنوانسیون مغایرت دارد.

سفیر کشورمان از شورای حقوق بشر و سازوکارهای مربوط به آن خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام کنند.

/114