ماهاتیر محمد، نخست وزیر جدید مالزی گفت: معتقدم آمریکا در خروج از معاهده بین‌المللی برجام اشتباه کرد و پس از این اقدام منزوی شده است.

به گزارش پارس‌‌تودی به نقل از ایرنا؛ ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی معتقد است آمریکا در خروج از برجام اشتباه کرد و خروج از برجام، آمریکا را منزوی کرده، چرا که اتحادیه‌اروپا خواستار حفظ این معاهده بین‌المللی است.

ماهاتیر محمد همچنین درمورد دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، افزود: به نظر من احتمال دارد ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری را از دست بدهد و سیاست‌های وی به همان روشی که سیاست‌های باراک اوباما کنار زده شد، ممکن است کنار زده شود.

ماهاتیر محمد تاکید کرد: کار کردن با فردی مثل ترامپ سخت است. وقتی رسانه‌ها پیشتر در مورد ترامپ سوال کردند، گفتم که کارکردن با فردی که در مدت 24 ساعت سه بار نظرش را عوض می‌کند، سخت است.

ماهاتیر محمد همچنین تصویب قانون جنجالی دولت یهود توسط صهیونیست‌ها را اقدامی شبیه تبعیض‌نژادی دانست.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) 19 ژوئیه قانونی جنجالی را به تصویب رساند که مطابق آن رژیم اسرائیل رسما به عنوان یک دولت یهود شناخته می‌شود.

نخست وزیر مالزی گفت اعرابی که در فلسطین‌اشغالی زندگی می‌کنند در حال تبدیل شدن به شهروند درجه دو هستند که این نوعی تبعیض‌نژادی است.

بیشتر بخوانید:

مالزی طرح صهیونیستی «کشور یهود» را محکوم کرد

افزایش تنش میان عربستان و مالزی؛ اتهام ماهاتیر محمد به عربستان درباره مداخله در امور داخلی کوالالامپور/ تحلیل