دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای درباره اعلام تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا، افزود: هدف این ائتلاف تشویق رژیم صهیونیستی است تا به جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین در غزه ادامه دهد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به‌صورت رسمی از تشکیل یک ائتلاف چندملیتی با هدف ادعایی تأمین امنیت مسیر کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، خبر داد. بنابر اعلام آستین، کشورهای بحرین، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف حاضر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمده است: ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، صرفا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و کشتی‌های اسرائیلی است.

انصارالله افزوده است: ائتلاف اعلام شده از سوی آمریکا بخش جدایی ناپذیر از تجاوز به مردم فلسطین، غزه و امت عربی و اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این ائتلاف با حقوق بین‌الملل در تناقض است و در حمایت از کشتیرانی نیست بلکه در پی نظامی کردن دریای سرخ به سود (رژیم) اسرائیل است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله افزوده است: جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی را یک وظیفه انسانی و اخلاقی می‌دانیم و هدف از آن شکست محاصره غزه است و تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای جهان نیست.

این بیانیه می‌افزاید: شکست محاصره غزه نقشی است که باید سازمان ملل و سازمان‌هایی ایفا کنند که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

انصارالله اضافه کرد: موضع مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ثابت است و امیداوریم که ملت‌های منطقه و جهان از برادران ما در غزه حمایت کنند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در پایان خواستار حمایت از غزه به هر وسیله ممکن و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا شده است که امنیت منطقه را تهدید می‌کند.125