موزه بریتانیا عصر جمعه پس از شنیده شدن صدای انفجار در میدان «راسل» Russell لندن که در نزدیکی ساختمان این موزه قرار دارد، برای مدتی تخلیه شد.

به گزارش ایران پرس، موزه بریتانیا با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد به دلیل بروز یک حادثه امنیتی در نزدیکی ساختمان موزه، به توصیه پلیس لندن به صورت موقت تخلیه شده است. این موزه حدود دو ساعت بعد در پیام دیگری اعلام کرد موزه بازگشایی شده است.

بر اساس گزارش منابع بریتانیایی، صدای انفجار در میدان «راسل» ناشی از انفجار کنترل شده خودرویی بود که برای مدت زیادی در نزدیکی میدان پارک شده بود.

پلیس لندن اعلام کرد عملیات نیروی های پلیس به پایان رسیده و مورد مشکوکی یافت نشده است.

شاهدان عینی با انتشار پیام هایی در فضای مجازی از حاکم شدن فضای ترس میان مردم لندن خبر داده اند.

بریتانیا در ماه های اخیر شاهد افزایش حملات تروریستی بوده است.

در حمله تروریستی 22 می به  سالن کنسرت «آرنا» منچستر که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت،  22  نفر کشته و 59 نفر دیگر زخمی شدند.

پارلمان بریتانیا ( وستمینستر) نیز در 22 مارس گذشته، شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.

کشورهای غربی از جمله بریتانیا که از هیچ تلاشی برای کمک رسانی به تروریست های منطقه خاورمیانه به ویژه تروریست های مستقر در سوریه دریغ نکردند در حال حاضر با بازگشت اعضای اروپایی تروریست های داعش و انجام حملات تروریستی مواجه شده اند.118/117

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر بریتانیا: انفجار منچستر، حمله تروریستی است/بررسی ابعاد مختلف این انفجار بر روندهای سیاسی بریتانیا

انفجار مرگبار در استادیوم سرپوشیده منچستر انگلیس با ده‌ها کشته و زخمی/ احتمال تروریستی بودن این انفجار قوت گرفت

13 کشته در دومین انفجار مصر و بازداشت یک نفر در ارتباط با انفجار اول