ماریا کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، روز پنجشنبه وعده داد که فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را ادامه خواهد داد تا او را مجبور به ترک قدرت در ژانویه کند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس،  ماچادو همچنین از جامعه جهانی خواست تا فورا نامزد ریاست جمهوری جناح خود به عنوان برنده انتخابات ماه ژوئیه شناسایی کنند.

ماچادو، در گفتگو با خبرنگاران که به صورت آنلاین از یک مکان نامشخص در ونزوئلا صورت می گرفت، بر تعهد خود به مذاکره درباره مشوق ها و تضمین هایی که می تواند به انتقال مسالمت آمیز قدرت منجر شود، تاکید کرد.

اظهارات او سه روز پس از آن بیان شد که سیستم قضایی کشور حکم بازداشت دیپلمات سابق ادموندو گونزالس، که نماینده ائتلاف اصلی مخالفان در انتخابات 28 ژوئیه بود، صادر کرد.

اوپوزیسیون در ونزوئلا با تکرار ادعای تقلب در انتخابات از پذیرش نتایج انتخابات سرباز زده است. آنها در صدد هستند تا با این ادعا ونزوئلا را در مسیری قرار دهند که تداعی‌کننده وقایع بعد از انتخابات ۲۰۱۸ این کشور باشد.

ایالات متحده آمریکا در این مسیر از مخالفان مادورو حمایت می کند.

دوشنبه و تنها چند دقیقه پس از اینکه مقامات انتخاباتی ونزوئلا پیروزی مادورو را مقابل نامزد مخالفان ادموندو گونزالس تایید کردند، وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن سخنان خود را در نشست کشورهای هند و اقیانوس آرام قطع کرد و گفت که ایالات متحده نگرانی جدی دارد که نتایج اعلام‌شده منعکس‌کننده آرای مردم ونزوئلا نباشد.

خبر مرتبط:

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

303