تهران- ایران پرس: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل‌ ونقل کوبا طی نشستی در تهران، پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در دیدار با «ادواردو رودریگز داویلا» وزیر حمل و نقل کوبا و هیات همراه، با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.

بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند. 

ادواردو رودریگز داویلا، وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا، توافقات انجام شده پیگیری شدند تا به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.

117