سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهام زنی اتحادیه اروپا و بریتانیا به ایران را مزورانه و تلاش برای انحراف افکار عمومی از نسل کشی مردم فلسطین و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی خواند.

«اسماعیل بقایی» وضع تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا و بریتانیا ضد تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایران به بهانه‌های واهی و بی اساس را اقدامی ناموجه و مغایر با موازین حقوق بین الملل به ویژه حقوق بشر دانست و بشدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به نقش برخی کشور‌های اروپایی از جمله بریتانیا و آلمان در تامین تسلیحات مرگبار مورد استفاده رژیم صهیونیستی برای نسل کشی و تجاوز در باریکه غزه و لبنان، این کشور‌ها را شریک جنایات ارتکابی این رژیم معرفی کرد.

اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام غیرقانونی خود در ادامه سیاست های خصمانه و ضد ایرانی و شکست خورده، شرکت‌ های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و ساها، را با ادعای بی‌اساس ارسال موشک‌ بالستیک به روسیه، تحریم کرد.

این ادعاهای بی اساس بارها توسط مقامات تهران و مسکو رد شده اند.

بقائی با رد ادعا‌های مربوط به فروش موشک بالستیک از ایران به روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر احترام همه کشور‌ها به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی یکدیگر، راه حل دیپلماتیک جهت حل و فصل اختلافات مسکو و کی یف را خواستار شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری دفاعی و نظامی با کشور‌های دیگر از جمله روسیه، یادآور شد که همکاری‌های دفاعی و نظامی تهران با سایر کشور‌ها ضد هیچ طرف ثالثی نیست و هیچ طرف ثالثی نیز حق ندارد در تصمیم قانونی و مشروع ایران برای همکاری با دیگر کشور‌ها مداخله کند.