اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در رسانه‌های رسمی ، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روسی بطور گسترده بازتاب یافت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس ایران‌پرس از مسکو، خبر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نقاطی در ایران، به سرخط اخبار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های اطلاع رسانی روزنامه‌های روسیه تبدیل شد.

شبکه‌ خبری بیست و چهارساعته «روسیه-۲۴» نخستین شبکه‌ روسی بود که خبر اقدام تجاوزکارانه رژیم غاصب اسرائیل به خاک ایران را زیرنویس کرد.

این شبکه پربیننده روسی بامداد امروز و دقایقی پس از این اقدام تجاوزکارانه ، نخستین تصاویر شبکه‌های اجتماعی را پخش و به نقل از رسانه‌های ایرانی اعلام کرد، ‌پدافند هوایی موفق به مقابله با این حملات شده است.

شبکه‌های «راشاتودی عربی»، «انگلیسی» و  «اسپانیولی» نیز به فاصله‌ای کوتاه با انتشار خبر و تصاویری از مقابله پدافنده‌ هوایی ایران با حملات هوایی صهیونیست‌ها، اعلام کرد: نتانیاهو و اعضای کابینه جنگی رژیم اسرائیل به پناهگاه رفته و آژیرهای هشدار در اکثر مناطق اسرائیل به صدا درآمده است.

«راشاتودی» وضعیت در سرزمین‌های اشغالی پس از این حمله را بغرنج توصیف و اعلام کرد: براساس گزارش‌های اولیه ، این حملات خسارات چندانی به دنبال نداشته است.

راشاتودی همچنین ضمن بازنشر عکس تزئینی کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، این اقدام را مورد تمسخر قرار داد و اعلام کرد: تصاویر مورد استفاده در شبکه تلویزیونی اسرائیلی کانال-۱۲ مربوط به حمله سه سال پیش اسرائیل بوده است. 

شبکه تلویزیونی «روسیه-۱» در بخش اخبار بامدادی خود، خبر تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به ایران را در صدر خبرها قرار داد و اعلام کرد: گزارش ها حاکی است، هیچ خسارتی به سایت های کلیدی ایران در بحبوحه حمله اسرائیل گزارش نشده است.

این شبکه تلویزیونی به نقل از خبرگزاری‌های ایرانی اعلام کرد: در جریان حمله اخیر اسرائیل هیچ انفجاری در پالایشگاه تهران رخ نداده است. خبرگزاری شفقنا نیز تایید کرد که تاسیسات هسته ای ایران هدف قرار نگرفته است.

در گزارش شبکه روسیه-۱ از آخرین اخبار این حمله همچنین اعلام شد: در پی حمله موشکی شنبه شب اسرائیل ، مراکز نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب و جنوب غرب تهران آسیبی ندیده است.

«خبرگزاری ریانووستی» نیز از لحظات نخست حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک ایران با انتشار خبری فوری نوشت: «شنیده شدن چندین انفجار در پایتخت ایران» 

این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایرانی، از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در پایتخت ایران خبر داد.

ریانووستی همچنین اعلام کرد: مقامات رژیم اسرائیل حمله اسرائیل به ایران را تایید کردند.

خبرگزاری ریانووستی، بیانیه کابینه جنگی رژیم اسرائیل را منتشر کرد و نوشت: در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به ماه‌ها حملات مستمر رژیم ایران علیه کشور اسرائیل، در حال حاضر نیروهای دفاعی اسرائیل حملات دقیقی را به اهداف نظامی در ایران انجام می‌دهند.

«خبرگزاری اسپوتنیک» با انتشار لحظه به لحظه اخبار مربوط به تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک ایران نوشت : وضعیت تهران عادی است.

اسپوتنیک اعلام کرد: با وجود صداهای انفجار در غرب تهران و شایعه پراکنی، اوضاع در تهران عادی است.

این خبرگزاری در خبری دیگر اعلام کرد: به گفته منابع، صداهای انفجار مربوط به فعالیت های پدافند هوایی است.

اسپوتنیک همچنین به نقل از منابع ایرانی، وضعیت در فرودگاه های تهران و امام خمینی را عادی دانست و تصاویری از بزرگراه خرازی، غربی‌ترین نقطه تهران را منتشر کرد.

اسپوتنیک همچنین تصاویر جدیدی از شبکه‌های اجتماعی را بازنشر کرد و نوشت: کاربران اینترنتی تصاویری از وضعیت فرودگاه امام خمینی تهران در ساعت ۲:۵۰ بامداد (به وقت تهران) به اشتراک می گذارند.

«خبرگزاری تاس» روسیه نیز لحظه به لحظه خبرهای مربوط به تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی را در پایگاه اطلاع رسانی و صفحات این خبرگزاری در شبکه‌های مجازی را منتشر کرد.

این خبرگزاری دولتی نوشت: احتمالا پاسخ ایرانیان به حملات محدود و سرکشی اسرائیل فوری نخواهد بود ، چراکه فعلا در حال ارزیابی نتایج این حمله شبانه هستند. 

خبرگزاری تاس به نقل از شبکه‌های اجتماعی نوشت، ایرانی‌ها به جای جستجوی سرپناه به پشت بام‌ها رفتند و هیچ ترسی از حملات اسرائیل نشان ندادند.

این رسانه روسی افزود: بنا بر گزارش ها، حملات اسرائیل دامنه محدودی دارند و هدف آنها اجازه دادن به اسرائیل برای حفظ موضع خود بدون تشدید بیشتر درگیری است.

خبرگزاری اینترفکس نیز اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل را بطور گسترده در پایگاه اطلاع رسانی و صفحات اجتماعی این خبرگزاری را بازتاب داد و نوشت: این نخستین بار است که اسرائیل مسئولیت حمله به خاک ایران را برعهده می‌گیرد.

116