خبر پاسخ موشکی تهران به تل آویوو در صدر رسانه های مختلف کشورهای منطقه وسیع آسیا - اقیانوسیه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از کوالالامپور، رسانه های اندونزی بویژه شبکه های دولتی این کشور با پوشش پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل و هدف قرار گرفتن مقر موساد به عبور موفق موشک های هایپرسونیک تهران از سد دفاعی تل آویوو با پخش گوشه ای از سخنان رئیس جمهور کشورمان مبنی بر شکننده تر بودن گنبد آهنین از شیشه، پرداخت.

شبکه های تلویزیونی مالزی هم ضمن انعکاس این خبر به بیانیه نخست وزیر این کشور که پس از حمله ایران مبنی بر خویشتن داری طرف های درگیر منتشر شد؛ پرداختند.

رئیس روابط بین الملل حزب امانه مالزی به عنوان مهمترین حزب سیاسی این کشور نیز با ستودن عملیات وعده صادق ۲ ایران، آن را پاسخی درخور و شایسته به رژیم اشغالگر قدس دانست.

رسانه ها و شبکه های تلویزیونی تایلند و فیلیپین  با نمایش تصاویر موشکباران ایران از این رویداد به عنوان پاسخ قاطع و کوبنده تهران به تجاوزگری تل آویوو یاد کردند.

شبکه (ای ان ان) ژاپن نیز با پخش گزارش خبرنگار اعزامیش به تل آویوو هنگام موشک باران ایران و لحظات هجوم به پناهگاه در سرزمین های اشغالی در واقع گوشه ای از شرایط دشوار مردم غزه را در حملات پی درپی رژیم اسرائیل برای مخاطبان، تداعی کرد.

تلویزیون ملی استرالیا هم تصاویر شادی مردم در غرب آسیا بویژه خوشحالی مردم غزه، هنگام فرود موشک های ایران در سرزمین های اشغالی را به تصویر کشیدند.

116