نظامیان صهیونیست در ادامه اقدامات خصمانه خود بار دیگر به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

به گزارش ایران پرس، نظامیان صهیونیست صبح امروز چهارشنبه با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، 23 فلسطینی را بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود روزانه به مناطق مختلف فلسطین حمله و فلسطینیان را با ادعاهای واهی بازداشت می‌‌کنند.

هیات رسیدگی به امور اسیران فلسطینی، شمار فلسطینی های دربند رژیم صهیونیستی را شش هزار و 500 نفر اعلام کرده است که در میان آنان 230 کودک، 48 زن، 500 زندانی بدون اتهام و یکهزار و 800 بیمار دیده می‌شود.

اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی همواره تحت شکنجه بدنی، روحی و  یا رفتارهای غیر انسانی قرار می گیرند.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست خانه یک فلسطینی را در روستای "عرعره" در شهر قدس تخریب کردند، در درگیری نظامیان صهیونیست با ساکنان این روستا، 3 فلسطینی بازداشت و چند تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست روز دوشنبه نیز ده ها منزل فلسطینی را در روستای صورباهر واقع در جنوب شرق قدس تخریب کردند. 

رژیم صهیونیستی در نظر دارد در روزهای آینده بیش از 200 واحد مسکونی دیگر را در قدس اشغالی تخریب کند. اقدام  صهیونیست ها در تخریب  منازل فلسطینیان در قدس، با واکنش های شدید منطقه ای و بین المللی روبه رو شده است. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بطور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

116/117

بیشتر بخوانید:

بازداشت 11 فلسطینی در کرانه باختری رود اردن

بازداشت 18 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن

سازمان ملل: شهرک سازی‌های اسرائیل مغایر با قوانین بین المللی است