تهران- ایران پرس: در حالی که پرسپولیس در نیمه اول با سه گل مقابل استقلال خوزستان شکست خورده بود در نیمه دوم 4 گل زد و با توقف استقلال مقابل نساجی، به صدر جدول لیگ برتر در فاصله دو هفته با پایان مسابقات رسید.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، هفته 27 لیگ برتر فوتبال کشورمان امروز جمعه به صورت همزمان برگزار شد.

در یکی از مهم‌ترین دیدارها، پرسپولیس خیلی زود با شوک مواجه شد و در دقیقه 4 گل اول را از استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی دریافت کرد. 

در ادامه این دیدار نیز استقلال خوزستان دو گل دیگر در دقایق 41 و 45+3 به ثمر رساند تا پرسپولیس در نیمه اول متحمل شکست سنگینی شود.

نیمه دوم این دیدار، اما روند بازی با اخراج ساویو روبرتو مدافع برزیلی استقلال خوزستان تغییر کرد و پرسپولیس در دقیقه 76 از روی نقطه پنالتی توسط کنعانی زادگان به گل اول رسید. 

پرسپولیس در دقیقه 78 توسط اسماعیلی فر و در دقیقه 86 توسط آل کثیر به گلهای دوم و سوم رسید.

پرسپولیس در ادامه این دیدار نیز موقعیت‌های متعددی برای زدن گل برتری داشت که نهایتا در دقیقه 90+5 توسط اورنوف به گل چهارم و صدر جدول لیگ برتر رسید. 

امروز همچنین استقلال تهران در قائمشهر در دیداری حساس مقابل نساجی بدون گل متوقف شد و با این نتیجه صدر جدول را در دو هفته پایانی به رقیب سنتی خود پرسپولیس واگذار کرد.

سپاهان با 2 گل مقابل هوادار به برتری رسید و آلومینیوم اراک هم در سیرجان 3 بر 2 مقابل گل گهر پیروز شد. 

مس رفسنجان با یک گل ملوان را در انزلی شکست داد. فولاد خوزستان هم با یک گل ذوب آهن اصفهان را شکست داد. 

صنعت نفت آبادان و شمس آذر قزوین به تساوی 2 بر 2 رسیدند.

پیکان و تراکتورسازی تبریز هم به تساوی بدون گل رسیدند.

با نتایج امروز پرسپولیس 62 امتیازی شد و به صدر جدول رسید و استقلال با 61 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. 

در انتهای جدول نیز سقوط صنعت نفت آبادان به لیگ یک قطعی شد و استقلال خوزستان نیز با 22 امتیاز در رده 15 قرار گرفت و یک گام به سقوط نزدیک شد. فولاد خوزستان با 25 امتیاز در رده 14 و نساجی قائمشهر نیز با 26 امتیاز در رده 13 جدول قرار گرفتند. 

/ 114