جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، عدم حمایت خود از ادامه جنگ طولانی مدت در غزه را اعلام کرد.

چهارمین ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حال سپری شدن است. وزارت بهداشت غزه امروز جمعه ۲۶ ژانویه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در تجاوزات رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۶۰۸۳ شهید و ۶۴۴۸۷ مجروح رسیده است. آمریکا تاکنون حمایت همه‌جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی در این جنگ به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تارنمای روزنامه صهیونیستی «تایمز او اسرائیل» نوشت: بنابر گزارش رسانه عبری «واللا»، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته طی یک گفت وگوی تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که از جنگ یک ساله غزه حمایت نخواهد کرد.

تارنمای این رسانه صهیونیستی به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت: بایدن از نتانیاهو خواست تا به‌منظور کاستن از لطمات به افراد غیرنظامی، به نبردهای کم‌شدت علیه حماس روی آورد.

مطابق این گزارش، بایدن در این تماس تلفنی به نتانیاهو گفت که اگرچه او نمی‌داند استراتژی (رژیم) اسرائیل برای پایان بخشیدن به این جنگ چیست، اما نتانیاهو را برای پاسخ به اینکه برنامه وی یک روز پس از خاتمه جنگ چیست تحت فشار قرار می دهد.

/ 114

بیشتر بخوانید:

ادامه آتش افروزی‌های واشنگتن در غزه/ محموله تسلیحاتی جدید آمریکا وارد تل‌آویو شد