​​​​​​​همزمان با آغاز ماه محرم مجالس عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء (ع)، با حضور دلدادگان حسینی در مساجد، مراکز اسلامی و هیئت های خانگی در نقاط مختلف انگلستان برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در مرکز اسلامی انگلیس در لندن به عنوان یکی از کانون های اصلی اجتماع مسلمانان از ملیت های مختلف، مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در آیین های ویژه شب های محرم حضور می یابند.

در این آیین ها علاوه بر ایرانیان، قشرها و ملیت های مختلف از جمله انگلیسی، افغانستانی، عراقی، هندی، پاکستانی، بحرینی، لبنانی و کویتی، گرد هم می آیند و در فضای معنوی و آکنده از عطر حسینی، با کلام سخنرانان به زبانهای مختلف، با ویژگی های مکتب حسینی بیشتر آشنا می شوند و  با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، در رثای حسینی (ع)، اشک ماتم می ریزند.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدهاشم موسوی» رئیس مرکز اسلامی انگلیس، با سخنرانی به زبان های فارسی و انگلیسی، ضمن معرفی شخصیت حضرت امام حسین (ع) و مکتب نجات بخش ایشان و نیز فلسفه قیام سرور آزادگان جهان، مسئولیت کنونی جامعه و به ویژه علاقه مندان به شخصیت و مکتب حضرت سید الشهداء (ع) را برای حاضران تشریح می کند.

آیین های ویژه ماه محرم و برپایی مجالس عزای حسینی (ع)، علاوه بر لندن در شهرهای منچستر، بیرمنگهام، لیورپول، کاردیف، گلاسکو و نیوکاسل نیز برگزار می شود و مسلمانان با حضور پر شور در آن، یاد و نام امام حسین (ع) و پیروان مکتب سرخ حسینی را گرامی می دارند.

117

بیشتر بخوانید:

ماه محرم؛ برپایی خیمه‌های عزاداری‌ حسینی در نیجریه

برگزاری مجلس عزای حسینی در ترکیه

عزاداری شب دوم محرم در سارایوو