تهران - ایران پرس: بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی به عنوان معتبرترین جشنواره در زمینهٔ علوم پزشکی ایران با تقدیر از ۶۷ برگزیده برگزار شد.

بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی روز دوشنبه دوم بهمن با حضور بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهور و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره، شناسایی محققان و فناوران برتر، قدرردانی از پژوهش‌های مساله محور، کشف استعداد‌های درخشان محققان جوان و دانشجو یان برای تقویت تحقیقات در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشوراست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت گفت: جشنواره امسال با حضور ۸۰۴ نفر از دانشمندان برجسته برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی مشارکت کننده‌ها همراه بوده است.  سال گذشته حدود ۵۰۷ دانشمند در این جشنواره شرکت کردند و­ امسال­ حدود ۸۰۴ نفر حضور داشتند.

وزیر بهداشت، طی سخنانی در این جشنواره، با بیان این‌که ایران جایگاه نخست علوم پزشکی و سلامت را در منطقه دارد، گفت: از بین ۱۳۲ کشور جهان، در شاخص جهانی نوآوری رتبه ۶۲ را کسب کرده‌ایم.

روح الله دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه علوم‌پزشکی به توفیقات فراوانی دست یافته‌ایم، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید دارو، تولید تجهیزات پزشکی و تولید مواد اولیه دارو به توفیقات بسیاری دست یافته‌اند. 

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از فعالیت ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در عرصه سلامت خبر داد و افزود: توجه به اقتصاد دانش بنیان از سیاست های وزارت بهداشت است و در این حوزه ارتقای شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار دارد.

در بیست و نهمین جشنواره رازی از ۶۷ نفر­ قدردانی شد. جشنوارهٔ رازی معتبرترین جشنواره در زمینهٔ علوم پزشکی در ایران است که سالیانه برگزار می‌شود.

116

بیشتر بخوانید:

مخبر: دولت مصمم به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین است