چهارمین دوره مدرسه دیپلماسی با موضوع دانش افزایی دیپلماسی در عرصه سیاست خارجی و با حضور استادانی از ایران در سارایوو آغاز شد.

به گزارش خبر گزاری ایران پرس از سارایوو، دوره مدرسه دیپلماسی در پایتخت بوسنی و هرزه گوین،  به همت موزه رئیس جمهور فقید این کشور، علی عزت بگوویچ برگزار می شود.

چهارمین دوره مدرسه دیپلماسی سارایوو به موضوع دانش افزایی دیپلماسی در عرصه سیاست خارجی به منظور ارتقا دانش شرکت کنندگان به مدت ۷ روز برگزار می شود که در آن دانشجویانی از بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان حضور دارند و اساتیدی از کشورهای بوسنی، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز به ارائه مطالب می پردازند.

در برگزاری این دوره دانشگاه بین المللی IUS سارایوو و موسسه علمی پژوهشی ابن سینا نیز مشارکت دارند.

سعید خطیب زاده سفیر ایران در کرواسی در نخستین روز این دوره ، به تدریس موضوع "دیپلماسی در دنیای در حال گذار؛ از تئوری به عمل" پرداخت.

در مراسم پایانی این دوره از مدرسه دیپلماسی در سارایوو علاوه بر اهدای گواهی نامه بین‌المللی به شرکت کنندگان، به دانشجویانی با مقالات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

بازدید دانشجویان از سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و گفتگو با ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان ، بازدید از موسسه علمی پژوهشی ابن سینا ، و آرشیو تاریخی موزه سارایوو از برنامه های جنبی این دوره است.

303