کرمانشاه-ایران پرس: کنگره بین المللی مقاومت (همایش امت مقاومت) با حضور برخی از مجاهدین جبهه مقاومت از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، این همایش درحالی برگزار می شود که تشدید جنایت فجیع رژیم غاصب اسرائیل، شمارش معکوس برای نابودی این غده سرطانی را سرعت بخشیده و مقاومت بی نظیر مردم مظلوم و مقتدر غزه جهانیان را شگفت زده کرده است.

از اهداف این همایش می توان به گفتمان مقاومت؛ تقویت جبهه مقاومت در عرصه منطقه ای و بین المللی؛ آینده پژوهی مقاومت روندها، و اقتصاد، فرهنگ، محور، جبهه، دیپلماسی حکمرانی، جنبش مقاومت و تاثیر آن در شکل گیری جهان اشاره کرد.

قباد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کرمانشاه به عنوان میزبان این برنامه گفت: شهدای مقاومت جان خود را فدا کردند تا ما بر این رژیم غاصب فائق بیاییم.

محمدی تاکید کرد: تاریخ در حال ورق خوردن و در یک پیچ مهم قرار گرفته است که سرنوشت ما را تغییر خواهد داد، در یک طرف تاریخ استکبار جهانی است و در طرف دیگر مظلومان قرار گرفته‌اند و در این آزمون الهی شهدا باید موفق شوند.

وی اظهار داشت: هنوز خیلی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی مراوده دارند(خرید و فروش کالا) که امیدوارم این همایش ها امت اسلامی را از خواب بیدار کند، و دست به دست هم این شیطان بزرگ را نابود کنیم.

محمدی تاکید کرد: تک تک مسلمان وظیفه کمک به جبهه مقاومت دارند و سکوت آنها یعنی کمک به این رژیم و جنایاتش.

همگی باید همواره همراه مظلومان عالم یعنی مردم غزه باشیم

محمد طیب صحرایی، فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: آنچه که امروز در عرصه جهانی شاهد هستیم دو صفحه کاملا شفاف و مقابل(پلیدی و سیاهی و در طرف دیگر حقانیت و صداقت) هم را  هستیم، و در آیات شریف قرآنی تقابل جبهه حق و باطل را خوانده و شنیده بودیم، ولی امروز با چشم شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: آنچه امروز میبینیم در یک طرف رژیم صهیونسیت که از  هیچ جنایاتی فرو گذار نمیکند و در طرف دیگر، جبهه سرفراز مقاومت ست که پیروز خواهد شد.

طیب صحرایی تاکید کرد: در یک سال گذشته شاهد تحولات عظیمی بودیم و کسی باور نمی‌کند که امروز میلیون ها بلکه میلیاردها انسان حقانیت مردم مظلوم فلسطین را فریاد میزنند.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: امروز حرکت روز افزون و حق گرایی را در جهان شاهد هستیم، و هر کس باید در این روزگار تلاش کند تا در طرف درست تاریخ قرار گیرد.

صحرایی عنوان کرد: این جنگ روز به روز سخت تر و ترکیبی تر میشود و ما باید مراقب باشیم، رسانه های رژیم صهیونسیتی می‌گویند اسراییل با مردم ایران کار ندارد بلکه با حکومت کار دارد، به لبنان می‌گویند با مردم لنبان کاری ندارند بلکه با حزب الله کار دارند، به مردم فلسطین و غزه نیز چنین می‌گویند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان کرد: این دشمن خبیث(اسراییل) چه به سراغش برویم با نرویم، او به سراغ ما خواهد آمد، پس باید مقاومت و مقابله هوشمندانه را در پیش بگیریم.

116