رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا فقط با طرف‌هایی کنار می‌آید که بتوانند سیاست‌های کاخ سفید را اجرا کنند.

به گزارش ایران پرس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی که روز دوشنبه مشروح آن پخش شد، با بیان اینکه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک ترویستی داعش، مامور آمریکا بود، افزود: آمریکا در حالی مدعی کشته شدن «بن لادن» و «ابوبکرالبغدادی» است که اجسادشان را نشان نمی‌دهد.

بشار اسد اظهارکرد: آمریکا در حالی در تلاش است تا خود را مدعی مبارزه با تروریست‌ها معرفی کند که این کشور با همراهی ترکیه از سال 2014 شریک تروریست‌های داعش در غارت نفت سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه اسرائیلی‌ها دشمنان مردم منطقه هستند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بخشی از سرزمین سوریه را اِشغال کرده است و به همین دلیل در هر روندی که به ضرر سوریه باشد، شرکت دارد.

بشار اسد همچنین با اشاره به دور بودن رسانه‌های غربی از واقعگرایی، تأکید کرد: ثبات کنونی در سوریه، حاصل جانفشانی بیش از 100 هزار سرباز سوری است که کشته یا زخمی شده‌اند.

رئیس جمهوری سوریه با انتقاد از استانداردهای دوگانه غرب، عنوان کرد: بر اساس روایت غربی‌ها، گلوله‌ها، موشک‌ها و بمب‌های ارتش سوریه فقط می‌تواند غیر نظامیان را بُکشد، در حالی که حملات هوایی سوریه تنها ضد گروهک‌های تروریستی است.

اسد با بیان اینکه اکثریت کُرد‌های سوریه، روابط خوبی با نظام سیاسی کشور دارند، افزود: غربی‌ها در پی آسیب رساندن به مردم سوریه‌اند، زیرا انتظارشان این بود که این مردم ضد نظام سوریه اقدام کنند، در حالی که سوری‌ها از نظام سیاسی کشورشان حمایت می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا روز 6 آبان در یک نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن سرکرده گروه تروریستی داعش را در شمال غرب سوریه کشته است.

139/118

بیشتر بخوانید:

لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود

هلاکت البغدادی و تلاش آمریکا برای ارائه تصویری ضد داعش از خود/ تحلیل