انواع چمن های مصنوعی توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که بر خلاف چمن طبیعی نیازی به آبیاری، چمن زنی و آفت کش ندارند، بیشتر عمر می کنند و به راحتی می توان از آنها نگهداری کرد.

چمن یا دیوار سبز مصنوعی از پلی پروپیلن، پلی آمید و پلی اتیلن تولید شده و جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی به شمار می رود.

چمن مصنوعی یا دیوار سبز از جدیدترین محصولاتی است که این روزها به صورت گسترده در زمین های ورزشی، ورزشگاه ها، دکوراسیون داخلی یا خارجی مراکز اداری، مجتمع های مسکونی یا تجاری و.. مورد استفاده قرار می گیرد. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چمن مصنوعی متری چند؟ از این محصول در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

چمن مصنوعی چیست؟

 چمن مصنوعی دارای تنوع فوق العاده بالایی است. به طوری که با کمی جستجو می توانید انواع چمن های مصنوعی را با تراکم، تعداد گره، بافت، متریال، رنگ و ارتفاع متفاوت تهیه کنید. ارتفاع چمن های مصنوعی از کمتر از 10 میلی متر تا 60 میلی متر می باشد. از چمن مصنوعی کم ارتفاع برای زمین گلف و از انواع مرتفع تر آن برای زمین فوتبال استفاده می شود. نوع دو بافت چمن مصنوعی از دو نوع نخ زرد و سبز تشکیل شده است که باعث طبیعی تر و پرتراکم تر شدن این محصول می شود. به این چمن های مصنوعی، مدل پاییزی می گویند. در حالی که نوع تک بافت چمن مصنوعی تنها از یک نخ تشکیل شده و به آن نوع بهاری می گویند. نوع دیگری از چمن مصنوعی هم وجود دارد که چهار بافت بوده و در مقایسه با دو نوع قبل، تنوع رنگ بیشتری دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن پاسخ دادن به سوالاتی که در بالا مطرح شد، یکی از معتبرترین مراکز خرید چمن مصنوعی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی های چمن مصنوعی، دوام و طول عمر آن است. طول عمر این محصول به طور متوسط بین 5 تا 10 سال بوده و به محیطی که در آن نصب می شود بستگی دارد. با این حال هر چه میزان پا خوردن و استفاده این محصول کمتر بوده و در محیط سرپوشیده نصب شده باشد، بیشتر عمر می کند. چمن های مصنوعی که در محیط های پر رفت و آمد و شلوغ نصب می شوند، زودتر زیبایی و دوام خود را از دست می دهند.

کاربرد چمن مصنوعی و دیوار سبز مصنوعی

چمن مصنوعی برای نخستین بار در ورزشگاه ها و زمین های فوتبال مورد استفاده قرار گرفت. طول عمر و ماندگاری بالا و لغزنده و گل آلود نشدن در هنگام بارندگی، از جمله مزایای این محصول است که باعث شد روز به روز به طرفداران آن افزوده شود. به طوری که در زمین های گلف و تنیس هم از چمن های مصنوعی استفاده شد. البته همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، در هر یک از این مکان ها به چمن مصنوعی با بافت و ارتفاع متفاوتی نیاز است. به عنوان مثال ارتفاع چمن های مصنوعی که برای زمین تنیس یا گلف نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرند، باید از زمین های افراد بالغ کمتر باشد. در حال حاضر چمن های مصنوعی دارای دو کاربرد ورزشی و تزئینی هستند.

جالب است بدانید چمن های مصنوعی تزئینی در مقایسه با نوع ورزشی، کاربرد بیشتری داشته و در انواع دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. از چمن های مصنوعی می توان برای پوشاندن سطح بالکن، حیاط، موزاییک، دور استخر، اتاق بازی کودک، مدرسه ها، باغ، تالار، دیوار و.. استفاده کرد. این محصول برای تزئینات داخلی منزل هم کاربرد دارد و می تواند به عنوان پادری، زیرگلدانی و.. مورد استفاده قرار گیرد.

دیوار سبز مصنوعی محصول دیگری است که با طرح ها و مدل های مختلفی تولید شده و کاربرد زیادی در دکوراسیون منازل و محیط های اداری و تجاری دارد. این محصول به صورت پنل های متعدد است که باید در هم قفل شده و سپس نصب شوند.

چمن مصنوعی روف گاردن چیست؟

بسیاری از افراد مایلند پشت بام یا پارکینگ منزل خود را با گل و گیاه پوشانده و فضایی آرام و دلنشین ایجاد کنند. از سوی دیگر برای کاشت چمن طبیعی در این مکان ها، باید اقدام به عایق بندی و نگهداری خاک نمود. سپس باید چمن ها را به صورت منظم آبیاری کرد. روف گاردن یک راه حل ساده تر است که به شما کمک می کند فضایی سبز و جذاب در پارکینگ یا پشت بام منزل خود داشته و دردسرهای نگهداری از چمن طبیعی را هم نداشته باشید. توصیه می شود برای پشت بام منزل خود از چمن مصنوعی روف گاردن با وزن و تراکم بالا استفاده کنید. توجه داشته باشید که چمن مصنوعی روف گاردن باید مقاومت بالایی در برابر نور مستقیم خورشید داشته باشد.

نگهداری و نظافت چمن های مصنوعی

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان از چمن مصنوعی نگهداری کرد و آن را تمیز نگه داشت؟ نگهداری و نظافت چمن مصنوعی بسیار راحت بوده و با صرف کمترین وقت و امکانات قابل انجام است. همانطور که گفتیم برای نگهداری چمن های مصنوعی، نیازی به آبیاری و کوتاه کردن آن نخواهد بود. برای تمیز کردن چمن های مصنوعی می توانید از جاروبرقی یا جاروی معمولی استفاده کنید. برای پاک کردن گرد و غبار از سطح چمن های مصنوعی، می توانید آن را بشویید. البته توصیه می شود از مواد شوینده قوی مانند لکه گیر استفاده نکنید تا کیفیت این محصول حفظ شود.

مرکز خرید انواع چمن مصنوعی با بهترین قیمت

مهم ترین نکته ای که باید در خرید چمن مصنوعی مورد توجه قرار گیرد، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر است که محصولات متنوعی را ارائه کند. گامان تزئین به عنوان یکی از معتبرترین و معروف ترین فروشگاه های آنلاین، سالهاست در زمینه فروش انواع چمن مصنوعی، دیوار سبز مصنوعی و.. فعالیت می کند. برای خرید چمن مصنوعی روف گاردن، چمن مصنوعی مهد کودک، دیوار سبز مصنوعی و.. می توانید سری به سایت گامان تزئین بزنید. با ورود به سایت این مجموعه، می توانید شاهد تنوع محصولات این فروشگاه باشید. انواع چمن های مصنوعی با طرح رزماری، کاج و.. و همچنین انواع فنس چمنی، دیوار سبز مصنوعی و گیاه مصنوعی را می توانید از سایت گامان تزئین تهیه کنید.